שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, החליט הערב (שבת) לתת חופש הצבעה לשרי מפלגתו, לקראת ההצבעה מחר על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות.

כזכור, הוא התבטא בעבר כמי שתומך בהקמת הוועדה, וגם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון צפויה בעדה. לעומתם, שר השיכון והבינוי זאב אלקין, צפוי להצביע נגד הקמתה. 

שרת הפנים איילת שקד, צפויה גם היא להצביע נגד. בסביבת השרה הובהר כי היא חושבת שוועדה כזאת רק תחליש את הדרג המדיני בהחלטות על בניין הכוח. בין המתלבטים מימינה נמנים ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הדתות מתן כהנא, שטרם החליטו כיצד יצביעו על הנושא.

ההצבעה בכנסת על הקמת וועדת החקירה לפרשת הצוללות. צילום: דוברות הכנסת

בנוסף, שר הביטחון בני גנץ קיים הערב מפגש זום עם הפורום הביטחוני של התנועה לאיכות השלטון, לקראת ההצבעה הצפויה מחר בממשלה, על הקמת ועדת החקירה הממלכתית לצוללות וכלי השיט. "אנחנו צריכים להתחיל לשמור את הביטחון מחוץ לשדה הפוליטי", הדגיש. 

שר הביטחון הוסיף כי מטרת הוועדה מבחינתו היא בבירור הממצאים, כך שיהיה ניתן להסיק מהם כי "לא משחקים בביטחון" ועוד, שהוועדה תוכיח כי המדינה מפקחת על הנעשה בה. הוא חזר ואמר כי ההחלטה על הקמת הוועדה אינה מונעת שיקולים אישיים, אלא "מתוך צורך לאומי קריטי" והעריך כי ההחלטה תעבור ברוב מוחלט. 

בתוך כך, לאור החשש מכך שלא כל השרים יתמכו בהקמת ועדת החקירה, הגישה חברת הכנסת גבי לסקי (מרצ) הצעת חוק להקמת ועדת חקירה בעניין הצוללות וכלי השיט. מטעמה של לסקי נמסר כי הצעד נעשה כדי לאותת לממשלה שבמידה והממשלה לא תקדם את הקמת הועדה, הדבר יגיע דרך הכנסת.