שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (תקווה חדשה) שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM, יממה לאחר שהצביע על הקמת ועדת חקירה לרכש הצוללות. במהלך הראיון, אלקין התייחס לאפשרות כי ישוב יום אחד למפלגת הליכוד, אותה עזב טרם הבחירות לכנסת ה-24: "עזבתי בגלל מה שבנימין נתניהו עשה לליכוד, זה רק התגבר מאז שהוא לא בשלטון, הוא גם רואה אותי כאחד האשמים העיקריים בהקמת הממשלה".

לאחר שיוכפז ודוידוב הקשו ושאלו אם ישוב, לצד יו"ר מפלגתו גדעון סער, לליכוד במקרה ונתניהו יעזוב, השיב השר כי "לא עוסק בסוגייה. נתניהו שם, הוא רק מעמיק את התופעות עליהן דיברתי. רואים ושומעים את השיח של דודי אמסלם ואחרים. זה לא משהו שאנחנו יכולים להתחבר אליו".

בנוסף, הוא התייחס לאפשרות שיו"ר האופוזיציה יחתום על הסדר טיעון אשר יביא לסיום הקריירה הפוליטית שלו: "זה דיון מצחיק, כל הדיון שקורה בשבועיים האחרונים. מצחיק אמרתי להרבה אנשים שרותמים עגלה לפני הסוסים אני לא רואה בינתיים עסקת טיעון לא רואה שנתניהו פורש. לא מכיר שיחות בין גורמים. מהיכרותי עם בנימין נתניהו אני חושב שאנו כל כך רחוקים מזה שהוא יעזוב. יכולות להיות הפתעות. הוא יהתל בכולם עוד 10 פעמים, ילך קדימה ואחורה ושוב קדימה, יהיה לו קשה להשלים עם פרידה מהחיים הפוליטיים".

בנימין נתניהו וזאב אלקין (צילום: לע''מ)
בנימין נתניהו וזאב אלקין (צילום: לע''מ)

עוד סיפר אלקין כי קיבל בעבר הצעות לשוב לליכוד, ואפילו בתפקידים בכירים בממשלה שתוקם בראשות נתניהו: "אני קיבלתי הצעות בשלב הקמת הממשלה מבנימין נתניהו לכל תפקיד אפשרי. הייתי מאוד רצוי עד כדי דברים שהיו בעיניי מגוחכים. גם מה שהוצע וגם הצעדים והמחוות שנתניהו רצה לעשות ברמה האישית. אבל אנחנו רצינו להביא שינוי למדינת ישראל והבאנו אותו. הבטחנו לבוחר והפלא ופלא נשארנו נאמנים להבטחה שלנו לבוחר. זה אולי לא כל כך שכיח במציאות הפוליטית הישראלית אבל אפשר להבטיח ולקיים".

כאמור, שר הבינוי והשיכון התייחס גם להצבעתו בישיבת הממשלה, בנושא ועדת החקירה הממלכתית לרכש הצוללות. לדבריו, הוא התלבט על הצבעתו כמעט לאורך כל הדרך: "אני מכיר את האירוע יחסית מקרוב, הייתי יו"ר ועדת חוץ וביטחון אח"כ חבר קבינט מדיני-ביטחוני. לא כל החלקים באירוע מוכרים לי אבל ההחלטה הסופית עצמה תמיד טענתי שהיא נכונה לקנות צוללות מהגרמנים ועובדה שהממשלה הזאת נשארה נאמנה לאותה החלטה. יש סוגיות של התנהלות במסגרת התהליך שהיה, אני גם לא חסיד גדול של ועדות חקירה ממלכתיות ככלי, אבל מה שהכריע -רציתי לוודא שסוגיות משמעותיות בביטחון המדינה שקשורות בסודות מדינה שבליבת הפרשה לא ייפגעו כתוצאה מהקמת ועדת חקירה ושאלתי על זה את שר הביטחון כמי שאמון על הנושא והוא נתן לי תשובה פסקנית וברורה וזה הרגיע אותי. הדבר השני, הצעתי תיקון שירחיב את סמכויות הוועדה כי אם כבר מקימים כדאי שהיא תבדוק הכול".

" שיש ציבור גדול שהאמון שלו במערכת נסדק בעקבות הזיהום הפלילי שהיה באירוע הזה ואמון הציבור זה נושא קריטי לכן אמרתי אם היה משהו טוב שייחקר וייצא לאור. אם לא היה משהו, כדי להחזיר את אמון הציבור נכון להקים את ועדת החקירה כי בלי אמון הציבור מכל חלקי העם אנחנו לא נוכל לחיות ביחד בארץ הזאת ובטח בנושאים ביטחוניים", הוסיף אלקין.

לסיום, הוא גם התייחס לצווי הפינוי שצה"ל תלה בגבעת רונן, בעקבות תקיפת פעילי שמאל במקום: "אני נגד אלימות כלשהי, שום דבר לא מצדיק אלימות בטח לא נגד כוחות הביטחון אם יש עברייניים שפועלים באלימות כנגד כוחות הביטחון או נגד אזרחי המדינה ואוכלוסייה פלסטינית, כל מי שפועל באלימות, צריך למצות איתו את הדין. בעיניי צווי פינוי זה לא דרך למצות את הדין".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm