במערכת הפוליטית מעריכים הבוקר (שני) כי עסקת הטיעון בין יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, לבין הפרקליטות, מתקדמת לקראת חתימה, וכי הדיווחים האחרונים על סיכוי קלוש לעסקה הם "מסך עשן".

בעוד שבוע ימים, ב-31.1, אביחי מנדלבליט ייכנס בפעם האחרונה ללשכתו ובכך יחתום את הקדנציה בת שש השנים בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה.  ההערכה היא כי העסקה תיחתם לקראת יומו האחרון של מנדלבליט בתפקידו.

בתוך כך, ח"כ דודי אמסלם הביע הבוקר את דעתו בעניין העסקה: "ברמה האישית, אני חושב שאין לו (נתניהו) זכות. אנחנו נמצאים בסכנה קיומית לישראל, אמרתי לו את זה לפני כמה ימים. הוא נמצא בצריח של הטנק, יש פה מדינה שנמחקת מהזהות שלה, ככה אני רואה את זה".

במקביל נמשך הקרב הפנימי בליכוד. ח"כ מירי רגב כתבה: "פייק 8 השנים! חברות וחברים יקרים, לצערי זרו חול בעינינו. החלטת המזכירות שהייתי שותפה לה, להרחקתם של פורשים וכאלה שפגעו בליכוד למשך שמונה שנים אינה תקפה. החלטה זו תהיה תקפה רק בשינוי חוקת הליכוד באמצעות המרכז ובאמצעות ועדת החוקה".

ח"כ דוד ביטן הצהיר כי אם נתניהו יפרוש מהנהגת התנועה, הוא יתמוך בישראל כ"ץ: "לחבריי בליכוד ולכל מי שהחליט לחרחר מלחמות בתוך הבית, אני תמיד תמכתי ותמיד אתמוך בנתניהו, רק אם נתניהו יחתום על עסקת טיעון(כפי שפורסם) ,יפרוש ויתקיימו פריימריס לראשות הליכוד אני אתמוך בחברי ישראל כ"ץ. בליכוד מעולם לא הדיחו ולא ידיחו מנהיג".

כזכור, החודש חשף לראשונה בן כספית כי מתקיימים מגעים בין נתניהו לפרקליטות, ואף חשף כי נתניהו גייס את נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, כמתווך בינו ובין מנדלבליט. בשבוע שעבר קיימו נתניהו ובני משפחתו התייעצות עם עורכי דינו, ועל פי הדיווחים החליטו להתקדם לקראת עסקה.