השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית חוסיין אל-שייח' אמר בראיון לוואלה! כי הפגישה בינו לבין שר החוץ יאיר לפיד ביום ראשון היתה חיובית מאוד ו"פתחה את הדלת" להגברת המגעים בין ישראל לפלסטינים. "אנחנו רוצים שהדלת הזו תישאר פתוחה כדי להתקדם בעתיד גם לחידוש של המו"מ", אמר אל-שייח'.

הפגישה בין לפיד לאל-שייח' התקיימה בביתו של לפיד בתל-אביב ונמשכה כשעה. השניים נפגשו בעבר אך זו היתה הפגישה הראשונה ביניהם מאז כניסתו של לפיד לתפקיד שר החוץ. אל-שייח' הגיע לפגישה כמה ימים אחרי שמונה לתפקיד האחראי על המו"מ מטעם אש"ף, תפקיד אותו ביצע בעבר סאיב עריקאת המנוח. המינוי צפוי להיות מאושר סופית בכינוס אש"ף ב-7 בפברואר.

אל-שייח' אמר כי במהלך הפגישה הוא העביר מסר ללפיד מהנשיא הפלסטיני אבו מאזן, לפיו הוא מאמין בפתרון מדיני עם ישראל שיושג במו"מ וסבור שקיימת חשיבות רבה ליציאת אופק מדיני בין ישראל לפלסטינים."הבהרתי לשר לפיד שחשוב שיהיה אופק מדיני בינינו לבין הישראלים", אמר אל-שייח'. "נכון שאנחנו מדברים על ביטחון, על כלכלה ועל נושאים אזרחיים אבל חשוב שתהיה מטריה מדינית לכל מה שאנחנו עושים. בלי זה המצב יהיה קשה מאוד".

לדברי אל-שייח' לפיד הדגיש שראש הממשלה נפתלי בנט מודע לקיום הפגישה ואינו מתנגד לה. לדבריו לפיד אמר כי הוא תומך ומגבה את פעולותיו של שר הביטחון בני גנץ לחיזוק הרשות הפלסטינית. "דנו גם בכמה סוגיות מדיניות נוספות אבל אני לא רוצה להיכנס לפרטים", אמר אל-שייח'.

השר הפלסטיני ציין כי הוא העלה בפני לפיד את ההתקפות האלימות מצד מתנחלים נגד פלסטינים בגדה המערבית. לדבריו, לפיד העלה מצידו את סוגיית התביעה הפלסטינית נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. אל-שייח' ציין כי הוא ולפיד שוחחו גם על מצב הקואליציה בישראל ועל ההתפתחויות הפוליטיות בתוך אש"ף, על המצב בעולם הערבי ועל היחסים עם ארה"ב.

"היתה פגישה חיובית שאפשר לבנות עליה וסיכמנו שיהיו פגישות המשך", אמר השר הפלסטיני. "מה שחשוב לזכור שהבעיה של ישראל היא לא עם מאוריטניה אלא עם הפלסטינים. אם לא מדברים עם הפלסטינים אז עם מי מדברים? מו"מ עושים עם מי שאתה לא מסכים איתו".