השר אלי אבידר התבטא בפסימיות היום (שישי) לגבי אורך חייה של הממשלה הנוכחית, וכתב בדף הפייסבוק שלו: "הממשלה חיה על זמן שאוּל. זאת המציאות. מסרב להיות נאיבי ולתת לגורמים הרסניים לקבוע בעבורנו מהלכים ולוחות הזמנים".

השר חשף כי שמע מכמה חברי כנסת בקואליציה כי "היו להם שיחות נפש עם חברים ב'ליכוד': "רק אני יכול/יכולה להביא איתי שמונה חברי קואליציה ולעבור אליכם". השיחות הללו תפסו תאוצה עם פרסום האפשרות לעסקת הטיעון של נתניהו והסכנה לא חלפה בגלל הסתבכות העסקה". 

עוד טען כי "שימו לב, איש אינו מדבר על בחירות. אך ההערכות מדברות על כ- 40% מחברי הכנסת הנוכחית שלא יכהנו בכנסת הבאה. הפתרון הנוח לאופוזיציה, ולגורמים בקואליציה, הוא אי-אמון קונסטרוקטיבי. דבר זה יבטיח שִרְיוּן לאלה מתוכנו שמנסים להפיל את הממשלה".

לאחר מכן התייחס לפרשת הצוללות, ואמר: "ועדת החקירה לנושא זה הייתה על סדר יומה של הממשלה מעת הקמתה. אך מה השתנה שזה עלה לאחרונה? הפרסום על עסקת הטיעון. זה הלחיץ את הצד שלנו בקואליציה. הסיבות פחות חשובות - העיקר שהצלחנו. אבל המציאות לא השתנתה. מי שחצה את המחסום הפסיכולוגי להפלת הממשלה ימשיך לעשות את זה גם כעת".  

ראשי מפלגות הקואליציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ראשי מפלגות הקואליציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על הראיון עם ראש הממשלה, נפתלי בנט, שפורסם היום ב"מעריב", אמר כי "כשבנט טען שהוא 'קפץ על הרימון' צריך להבהיר לו שמי שקיבל את ראשות הממשלה ממש לא קפץ על רימון. הוא קיבל זכות גדולה לבצע מהלכים דמוקרטיים והיסטוריים שעד עתה לא מבוצעים. הקמת ממשלת השינוי אינה אקט הרואי או גבורה. זהו אקט של תקווה". 

"במאי 2020 יצאנו לרחובות לחפש תקווה כזו", אמר אבידר, והוסיף: "'כל יחיד הוא מלך' כתב זאב ז'בוטינסקי, ובדיוק לזה הוא התכוון. זו לא פעולה של מפלגה, ארגון או מַנְהִיגִים. כולנו יצאנו למסע לתיקון החברה הישראלית. להציל את הדמוקרטיה שנהרסה לנו אל מול העיניים".  

לסיום, טען השר: "חובה על כל אחת ואחד מאתנו להתייחס לכל שבוע בחיי הממשלה הזאת, כאילו שיהיה זה השבוע האחרון שלה. חייבים לקדם בכל הכוח את 'חוקי-הנאשם' (חוקים הצפויים למנוע בין היתר התמודדות חוזרת של נתניהו לראשות הממשלה), ולתקן את החולשה המובנית בחוק הישראלי. בשום פנים ואופן לא להחריג את נתניהו. הוא לא זכאי או ראוי לשום הנחה".