שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס הערב (שבת) למדיניות הפיצויים השנויה במחלוקת שהוא מנהל בצל הגל החמישי של הקורונה, סיפר בריאיון בחדשות 12 על המהלכים הצפויים לסיוע לעסקים וחזר על התנגדותו להארכת התו הירוק, שצפוי להסתיים ב-6 בפברואר: "אני אתנגד להארכת התו הירוק אפילו בשנייה אחת". 

מעט אחריו, גם שר המשפטים גדעון סער הודיע כי יתנגד להארכת התו וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "התו הירוק צריך לסיים את דרכו. כמו באנגליה. כמו בדנמרק. הפגיעה בחרויות ובפרנסה היתה מוצדקת כל עוד היתה לכך תכלית אפידמיולוגית מובנת. אין עוד כזאת. לא אתמוך עוד בהארכת התו הירוק".

בפתח דבריו, ליברמן השיב לטענות שמבחינת מדיניות הפיצויים הממשלה החדשה לא שונה מהקודמת ואמר: "אנחנו שונים לגמרי מהממשלה הקודמת. חס וחלילה. אנחנו רק השבוע מזרימים מיליארד שקל לחשבונות העצמאים, מקדמות של מס הכנסה ומע"מ שאנו מחזירים, נתתי הנחיה לחשב הכללי ולכל הספקים לשלם מיד ולא בשוטף פלוס 30, עוד חצי מיליארד שקל בסה"כ מעל מיליארד שקל מעבירים לעצמאים. בנוסף, אנחנו מעבירים השבוע בקריאה שלישית חוק ביטול היטל על עובדים זרים".

ליברמן טען כי "אני חושב שאני מתנהל בצורה מאוד אחראית, הכי קל להתחיל לחלק כסף לכל עבר, אני מניח שיש עסקים שנקלעו לקשיים, אני לא חכם מספיק כדי לקבוע, עוד לא סיימנו חודש אחד אנחנו עדיין בינואר, לא יודע לקבוע על בסיס יומי או שבועי, אני יכול במקרה הטוב לבדוק את המצב החודשי כשאראה את הדוחות החודשיים, אני לא יודע לנחש".

הוא הדגיש: "באופן כלכלי ברמת מאקרו מדינת ישראל הכלכלה מתפתחת מצוין, ישבתי השבוע עם נגיד בנק ישראל ועברנו סעיף סעיף מבחינת הענפים וכרטיסי האשראי אין ירידה, יתרה מזאת נפגשתי עם העצמאים, הבעיה הכי גדולה שהם העלו זה שחסרים עובדים, ביקשו שנביא עובדים זרים, ואם חסרים עובדים סימן שיש עבודה".

על ההפגנות נגדו אמר: "מבחינת עסקים קטנים, גם דחינו תשלומי מע"מ וגם מחזירים מקדמות, זה יעזור להם מבחינת התזרים, וגם הלוואות בערבויות מדינה. אני לא אומר שהמפגינים שקרנים אבל אי אפשר לקבוע כשהחודש עוד לא נגמר, אני לא יודע לקבוע פיצויים כשעוד לא עבר חודש אחד". 

ליברמן טען כי "אף אחד לא מתלונן על 2021 שהייתה השנה הכי טובה בשני העשורים האחרונים בכלכלת ישראל. היום הזה לפני שנה היינו בסגר, כשאני נכנסתי לאוצר שינינו מדיניות, ביטלתי את החל"תים בשבוע הראשון, אין סגרים, הרבה לזכותו של רה"מ שאמר שנלך על הבוסטר החיסון השלישי, התגברנו על כל הבעיות". 

הוא הוסיף: "בסוף פברואר נראה את התמונה בפעם הראשונה. 87% מהעסקים במדינת ישראל הם עם מחזור פחות ממיליון וחצי (כלומר קטנים) ובסוף פברואר נראה, ברגע שפותרים להם בעיה של תזרים מזומנים ונותנים הלוואות בערבות מדינה העסק יכול להחזיק מעמד".

בהמשך עבר לדבר על התנגדותו לתו הירוק שצפוי להסתיים ב-6 בפברואר ואמר נחרצות: "אני אתנגד להארכת התו הירוק אפילו בשנייה אחת. אני לא רוצה לדבר בשמו של רה"מ, העמדה שלי היא שאני אתנגד, במצב החיסונים, ההדבקה והמחלימים במדינת ישראל אין שום סיבה להמשיך את התו הירוק. גם בקבינט המומחים רוב מוחץ בעד ביטול התו הירוק ולכן אני שקט לחלוטין". 

על האפשרות שנראה בקרוב איחוד במפלגות הימין של הקואליציה אמר ליברמן: "כרגע אין בחירות ולא צריך לרתום עגלה לפני הסוסים. הקואליציה תחזיק מעמד, בינתיים אני רואה שינויים רק באופוזיציה - זה שליצמן ודרעי עזבו זה לא אירוע פשוט, בש"ס ויהדות התורה זה לא דברים פשוטים". הוא העביר ביקורת על דרעי: "גם ראיתי את דרעי עם הפוסט של השקוף מספר 1 וההזדהות על השקופים ומיד טס לסנט מוריץ, שוויץ, המקום הכי יוקרתי". 

על קרבות הירושה בליכוד אמר "לגבי הליכוד, נתניהו לוחץ לפריימריז לוועידה, הרי אין לו בעיה להיבחר לראשות הליכוד, עם כל הסימפטיה שלי לאדלשטיין, הרי המטרה של נתניהו זה להדיח את ישראל כץ יושב ראש המזכירות ששולט בקופת הליכוד". 

"אנחנו ברגע שיהיו בחירות נדע מה לעשות, נעשה אולי פריימריז פתוחים, הכל פתוח, מי שייבחר ייבחר, אני מאוד מרוצה מהממשלה. רק השבוע, ב-21 בינואר גמלאים שמקבלים השלמת הכנסה קיבלו 550 שקל, ב-31 בינואר ניצולי שואה יקבלו עוד 2500 שקל תוספת למענק שנתי, ב-1 לפברואר חיילי החובה מקבלים הכפלה לדמי הקיום שלהם".

"לגבי יוקר המחייה, אני חושב שהיה פה ניצול ציני על ידי כמה יצרני מזון ויבואנים גדולים ואני עובד יחד עם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי על הנושא, מחר נוציא מכתב לאותם יצרנים ונבקש הסברים ואם לא אנחנו לא נהסס להפעיל את רשות התחרות, להטיל פיקוח על המחירים ואולי לפזר קצת את הריכוזיות במשק, בעיקר בתחום המזון".

הוא טען כי "ביטול המכסים על הייבוא מאוד עזר - עליית המוצרים בישראל היא הכי מתונה בהשוואה לעולם. תמיד היה יקר ועכשיו מה לעשות מחיר ההובלה עלה בגלל משבר הקורונה, אצלנו העלייה הכי מתונה". הוא אף הוסיף והבטיח: "נושא יוקר המחיה - תוך שבוע עד עשרה ימים אנחנו נפרסם חבילה גדולה". 

על הטענות לגבי תפקוד הקואליציה אמר: "יחד עם זה העברנו המון חוקים, כולל אותו חוק שנעביר השבוע על ההיטל על עובדים זרים, והעברנו שורת חוקים חשובים, ברור שיש ח"כים חדשים וכל אחד רוצה תשומת לב ולהתבלט ויהיו תקלות וחיכוכים אבל ברגע האמת כל הח"כים מתייצבים". 

על פגישתו של שר החוץ לפיד עם בכיר הרשות הפלסטינית אמר: "אני לא שופט אנשים, שיארח אצלו בבית מי שהוא רוצה זה לא מחייב את הממשלה, זכותו, זה ביתו הפרטי והוא רשאי לארח כל אחד, מבחינת הממשלה זה לא משנה כהוא זה. הממשלה הזו גם מבחינת השקעה בכבישים עוקפים ביוש בניית יחידות דיור עשתה הרבה יותר מאשר ממשלה הקודמת - זוכרת את ההבטחות של נתניהו על החלת ריבונות וכו'?"

לסיום התייחס ליברמן לסערה סביב קבוצת בית"ר וסיפר כי "מחר אני נפגש אצלי במשרד עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון ועם מנהל הליגה, לא ניתן לבית"ר ליפול ולהתפרק, ליגת העל בלי בית"ר זה לא אותה ליגה".