"קורם עור וגידים": השבועות האחרונים היו סוערים במיוחד בזירה הפוליטית הישראלית, לא רק בגלל חילוקי הדעות הקשים בקואליציה, אלא גם בגלל האפשרות וההיתכנות לסיום כהונתו הציבורית של ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, ברקע השיחות על הסדר טיעון מתגבש בתיקי האלפים. עם זאת, נראה עדיין כי אין אינטרס ממשי לפרק את ממשלת השינוי בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד.

בראיונות שהעניק בסוף השבוע לכל כלי התקשורת, ראש הממשלה טען כי מתגבש "מחנה לאומי חדש", והוא קורם עור וגידים בימים אלו. בנט, כמובן קורץ לאפשרות של חזרה לבייס הימני שממנו הגיע אך זנח אותו לאחר הקמת הממשלה עם לפיד, והאמירה כמובן מתאפשרת בעקבות היציאה של נתניהו מהזירה הציבורית בעקבות הקלון שייתכן ויושת עליו.

קטע מתוך הראיון עם בנט, מוסף סופהשבוע 28.1.22

כשאתה אומר שבסוף תנצח, למה הכוונה? מאיפה תשיג בייס מצביעים חדש?
"לא השתניתי. אני עדיין איש ימין. מה שקורם עכשיו עור וגידים בימים אלה זה מחנה לאומי חדש שיקום. הביביזם קצת קם על יוצרו באירוע האחרון. הרי הוא כבר רצה לסגור עסקה והם אמרו לו 'לא, אתה לא סוגר עסקה, אתה נשאר'".

ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

אתם הצבעתם בסקר "מעריב אונליין" ששאל מי לדעתכם צריך לעמוד בראשו של אותו "מחנה לאומי חדש" שדיבר עליו בנט בראיון, ואלו היו התוצאות. במקום האחרון עומד יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן עם 9.7% מהקולות, שר המשפטים וסגן ראש הממשלה גדעון סער הבא בתור עם 14.9% מהקולות ומעט מעליו עם 15.3% מהקולות, שותפתו של ראש הממשלה, שרת הפנים איילת שקד. 

למקום השני הגיע נפתלי בנט, עם 24.1% מהקולות, אך הציבור עדיין משוכנע שהמפלגה הגדולה היא זו שצריכה להוביל את המדינה, והיורש המיועד של ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, זוכה למרבית הקולות ועומד על 36.1%. בסקר השתתפו כ-10,000 גולשים.