נאבקים ביוקר המחייה: שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי פנו הערב (ראשון) במכתב חריף אל יצרני ויבואני המזון ודרשו מהם לעצור את גל עליית המחירים, בו איימו כי "לא יהססו לנקוט בצעדים הנדרשים להבטחת כלכלה תחרותית והוגנת" וטענו: "הכרזתכם על העלאת מחירים בעת הזו היא צינית ופוגעת באזרחי המדינה".

בתגובה למכתב, יו"ר ש"ס אריה דרעי תקף את ליברמן וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "איווט, עם מכתבים מנומסים לא הולכים למכולת. מחדל יוקר המחייה הוא של הממשלה הרעה וחסרת החמלה שלכם. אין לכם זכות קיום". 

במכתבם לראשי החברות החזקות במשק כתבו ליברמן וברביבאי כי בשנה האחרונה נהנו החברות מהוזלות בעקבות התחזקות השקל, מבלי שהפחיתו מחירים לצרכנים בישראל, וקראו להן לנקוט אחריות לאומית: "הכרזתכם על העלאת מחירים בעת הזו היא צינית ופוגעת באזרחי המדינה".

השניים כתבו כי "ממשלת ישראל נקטה בצעדים חסרי תקדים, בהם ביטול מדיניות דמי האבטלה לעובדים בחל"ת וזאת על מנת להגדיל את היקף התעסוקה במשק ולשמר פעילות יציבה. יחד עם זאת המשבר לא תם. אזרחים ועסקים רבים טרם התאוששו מהקורונה. ממשלת ישראל עושה כל שביכולתה על מנת לסייע להם לצלוח את הגל, אך נדרש שיתוף מצד יתר 'השחקנים'".

"עד שנת 2021, השקל התחזק משמעותית אל מול מטבעות אחרים בעולם, וזאת בסביבה אינפלציונית נמוכה. משמעות הדבר היא שמוצרים שיובאו על ידי החברות לישראל הוזלו משמעותית עבורן - מבלי שהפחיתו את המחיר לצרכן הישראלי בהתאמה, והוא נותר מהגבוהים בעולם למוצרים אלו", כתבו.

"לנוכח כל האמור, הכרזתכם על העלאת מחירים בעת הזאת היא צינית ופוגעת באזרחי המדינה. לא נהסס לנקוט בצעדים הנדרשים להבטחת כלכלה תחרותית והוגנת".

ליברמן הוסיף וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "פניתי כעת אל יצרני ויבואני המזון והצריכה לאור כוונתם להעלות מחירים. לא נהסס לנקוט בצעדים הנדרשים להבטחת כלכלה תחרותית והוגנת. אני מצפה מהחברות בעת הזו להתעשת ולהימנע מעליית מחירים בצורה צינית שתפגע באזרחי המדינה".

המכתבים הועברו אל מר יובל לנדסברג, מנכ"ל סנו – מפעלי ברונוס בע"מ, מר אבי בן אסאייג, מנכ"ל אסם – נסטלה, מר מוני ליימן, מנכ"ל חברת ליימן שליסל, מר גבי קאופמן, מנכ"ל משותף חברת רסטרטו, מר גיורא בר דעה, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, מר נועם וימן, מנכ"ל קבוצת דיפלומט ומר יוני שסטוביץ, מנכ"ל חברת שסטוביץ.