הוועדה לאיתור מועמדים למשרת היועץ המשפטי לממשלה סיימה היום (ראשון) את עבודתה והכריזה על המועמדים הבאים: עו"ד איתי אופיר, עו"ד גלי בהרב-מיארה וד"ר רועי שיינדורף. כעת, הממשלה תבחר מביניהם את היועמ"ש הבא. 

בהודעת הוועדה נמסר כי "הוועדה המקצועית-ציבורית להצעת מועמדים למשרת היועץ המשפטי לממשלה, בראשות נשיא בית המשפט העליון (בדימוס) השופט אשר גרוניס, ושיתר חבריה הם: עו"ד תמי אולמן, ח"כ צבי האוזר, מר דן מרידור ופרופ' רון שפירא, סיימה היום את תפקידה".

"לאחר שהוועדה קיימה שמונה ישיבות בהן, בין היתר, ראיינה את המועמדים ולאחר שיקול, עיון ודיון, הוועדה העבירה לראש הממשלה ולשר המשפטים את שמם של שלושת הנבחרים על מנת שהממשלה תבחר מתוכם את היועץ המשפטי לממשלה. יו"ר הוועדה מודה לחברי הוועדה על עבודתם".

קצת על המועמדים:
עו"ד איתי אופיר הוא היועץ המשפטי של משרד הביטחון וכיהן כראש המחלקה המסחרית במשרד עורכי הדין תדמור לוי ושות'.

עו"ד גלי בהרב-מיארה שימשה בין השנים 2007–2015 כפרקליטת מחוז תל אביב והמרכז (אזרחי) בפרקליטות המדינה, כיום יועצת למשרד עורכי הדין "תדמור ושות'". 

ד"ר רועי שיינדורף מכהן החל מאוקטובר 2013 בתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט בין-לאומי).

אביחי מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אביחי מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

כזכור, היועמ"ש הנוכחי אביחי מנדלבליט יסיים מחר את כהונתו בתום שש שנים בתפקיד, ונפרד מהשרים בישיבת הממשלה בא נשא דברי פרידה. במסגרת דבריו, העביר מנדלבליט ביקורת מרומזת על חלק מנבחרי הציבור, כשאמר כי "היו כאלה שניסו להציג את הפגיעה בשלטון החוק כמהלך אידיאולוגי, תחת הכותרת של 'משילות', אבל פעם אחר פעם ראינו שמה שבאמת עמד מאחורי המהלכים הללו היה רצון לקדם אינטרסים אישיים". מנדלבליט הדגיש עוד כי "אין אדם מעל לחוק וכולם חייבים לפעול לפי החוק. ניסיתי בכל כוחי לשמור על כך".

"שלטון החוק אינו עניין פרטי של היועץ המשפטי לממשלה. זהו מרכיב יסודי במדינה דמוקרטית, שהממשלה מחויבת לשמור עליו עבור האזרחים ועבור האינטרס הציבורי. באחד הנאומים, קראתי לכך – ביטחון משפטי – שהוא חלק מהחוסן הלאומי, כמו ביטחון צבאי, ביטחון בריאותי, ביטחון כלכלי, וכן הלאה. השמירה על שלטון החוק היא חלק מהנאמנות הציבורית של חברי הממשלה, כמי שמחויבים לראות לנגד עיניהם את האינטרסים הממלכתיים לפני האינטרסים הפוליטיים והאישיים שלהם. ממשלה שפועלת להחלשת שלטון החוק, או חלילה פועלת נגד שלטון החוק, פוגעת בציבור".