חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) שוחחה הבוקר (שני) עם אראל סג"ל וטל שלו ב-103FM והתייחסה להתנהלות המשטרה בתיקי יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "כשאתה מנסה לצוד את הדג הכי גדול בים דברים צפים, ואנשים שלא התעניינו במערכת פתאום מתעניינים בה כי זה נהיה ביזנס".

"מדינה דמוקרטית בה יש אחוזי אמון כל כך נמוכים בפרקליטות ובמשטרה זה בעייתי מאוד. הציבור הישראלי התבגר קצת, הליבה של קו התפר היום בין הימין לשמאל הן מערכת המשפט, המשטרה והפרקליטות", הוסיפה. 

בהמשך, שיתפה דיסטל אטבריאן באירוע שהתרחש בכנסת: "אני מגיעה לוועדת הבט"פ שמנוהלת על ידי מרב בן ארי, שם יש לי הזדמנות יקרה כיהלום לשבת מול נציגי המשטרה על כל כך הרבה שאלות שהציבור זועק ברשתות השכם וערב".

"אני מנסה לפתוח את הפה ופשוט מגורשת בלי להתלהם ובלי לצעוק, בלי לנבל את הפה פשוט מגורשת מכיוון שאסור להעליב את השוטרים, כך על פי יו"ר הוועדה. כשיו"ר ועדת הבט"פ מתנהלת כמו דוברת המשטרה אז מה אני אמורה להגיד? שאין קו תפר בין ימין לשמאל? כולנו יודעים שלפרקליטות היה תמיד אינסטינקט של 'אובר קיל' בעיקר כלפי מי שרוצה לשנות אותה", טענה.

לדבריה, "בתיקי נתניהו נחשף כי החל אם יש מישהו שגרם למיטוט היוקרה של המשטרה זה המפכ"ל אלשייך, ולא רק בתיקי נתניהו. אז כמה אפשר לומר אנחנו מוטים, ביביסטים, רדופים ופולחן אישיות?".

"אנשים הרגישו שיש כאן משטרה פוליטית מאוד, רודפת מאוד עם אכיפה בררנית מאוד שבאמת לא בוחלת בשום אמצעי כולל עינויים שהדעת אינה סובלת. העובדה שנתניהו הלך את כברת הדרך חשף אינפורמציה איומה על המשטרה ואזרחים מרגישים ניכור", הומשיכה.

כשנשאלה האם יו"ר הליכוד עדיין דש בעסקת הטיעון, השיבה: "אין לי מושג מה קורה שם, אם מישהו מהליכוד יגיד שיש לו מושג הוא כנראה משקר. העניין הזה ממודר לחלוטין, אנחנו הח"כים של הליכוד פה אחד לקחנו ארבעה צעדים אחורה בין אם מדובר באנשים שרוצים להתחרות מול נתניהו וכל מאבקי הירושה בליכוד בטרם זמנם או לא בטרם זמנם, דבר אחד – יש קו ברור וזה כבוד מוחלט לתהליך ולעובדה שבסוף זה גורלו של האדם והוא צריך לקבל את הספייס להחליט מה נכון לו. יפה לראות את זה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103FM