בן כספית וינון מגל שוחחו הבוקר (שלישי) על מותו של עמאר עבד אלמג'ד אסעד, הקשיש הפלסטיני בן ה-80, שמת לאחר שנעצר בידי חיילי גדוד נצח יהודה, וכדרכם הדיון הסלים במהרה לוויכוח קולני במהלכו אמר כספית כי "אני מתבייש שאני יהודי ושהחיילים האלו ומפקדיהם מייצגים אותי" ומגל תהה: "אם היו חיילים שעשו פשע, צריך לטפל בהם, למה אתה ישר מתבייש שאתה יהודי?". 

כספית פתח ואמר: "אני רוצה להגיד משהו שחשוב לי להגיד, האירוע עם הקשיש הפלסטני בן ה-80 שנעצר על ידי חיילים אתה יודע למה? כי לא הייתה לו תעודה מזהה. גופתו נמצאה על הכביש אחרי כמה שעות הפקירו אותו ראו שהוא לא מרגיש טוב לא יודע מה עשו לו. בקיצור, התפרסם תחקיר חמור של הצבא ואני חושב שהממצאים של התחקיר לא חופפים לצעדים שננקטו".

כספית הוסיף: "אני מתבייש שאני יהודי, אני מתבייש שאני ישראלי, אני מתבייש שהחיילים האלה והקצין והמג"ד שפיקדו עליהם מייצגים אותי. זה מכפיר ומחריד להתעלל בקשיש בן 80 ולהשאיר אותו למות בצד הדרך, גם אם הוא פלסטיני. כל פעם שאתה שואל למה אני יהודי, כל הוויכוח המטופש הזה, זו התשובה פחות או יותר. אנחנו לא יכולים להתעלל בקשישים, מילא קשיש שהיה בא עם סכין, לא יכולים. תתביישו, פראי אדם. אתה יכול להמשיך, אתה לא חייב להגיב".

מגל ענה לו בתקיפות: "מה אתה ישר מתבייש שאתה יהודי? מישהו רצח מישהו אתה מתבייש שאתה יהודי? מישהו גנב ממישהו אתה מתבייש שאתה יהודי? מישהי מכרה את גופה אתה מתבייש שאתה יהודי? מה הקשר? אם היו חיילים שעשו פשע. שהתנהגו לא בסדר. שעברו על ההוראות. צריך לטפל בהם. מה אתה ישר מתבייש שאתה יהודי? הקומפלקס שלכם עם היהדות שלכם, אני כן יהודי, לא יהודי, מה זה יהודי? תהיה גאה שאתה יהודי, מה קרה? אם הם עשו את זה, זה נגד ההלכה, פשוט מאוד - אז יש פה בעיה. זה הכול, תעבוד על פי ההלכה, אז הכול בסדר".

כספית השיב: "לא תודה. לא צריך את ההלכה בשביל זה. צריך להיות בן אדם. מה אתה משווה מישהו שרצח מישהו. פשע, אלימות, אונס, כמו שאתם יודעים כבר כי אנחנו בעידן שקוף כל הדברים האלה קיימים בעיקר הנושא המיני גם בעגלה המלאה. רק עכשיו התאבד שם אחד הגורים של הדור הצעיר. אין קשר בין עבריינים לבין חיילים שלי, בצבא שלי, בסכסוך שיש לי עם עם אחר, שאנחנו מחזיקים שטח שלם בו שוכן העם הזה עם חבר'ה שלנו, תחת משטר כיבוש.

כספית המשיך: "זה בהגדרה, לא החלנו ריבונות, העדפנו לנגב חומוס בדובאי. אנחנו מחזיקים אותם שם בלי זכויות, הם לא יכולים לנסוע ולצאת, אני לא מתלונן על זה. אם היו נוטשים את דרך הטרור ואומרים כן לאחת מהצעות השלום – הייתה להם מדינה. אבל החיילים האלה מנצח יהודה ייצגו אותי, אז לא. חיילים יקרים בנצח יהודה, אתם יודעים כמה אני גרופי ואוהד של צה"ל באש ובמים, היחיד שעמד לצידם גם על הפנסיות ועומד – אתם בושה".

מגל: "זה לא סותר, יכול להיות שהם בושה שהם התנהגו שלא כשורה והם בושה אבל גם ששופט דן בביהמ"ש ערבים הוא מייצג אותך, מה הקשר?" 
כספית: "מה קשור שופט?"
מגל: "אמרת גנב לא משנה, החיילים מייצגים אותי. אז גם שופטים מייצגים אותך ועושים טעויות ואתה לא ישר מתבייש שאתה יהודי".
כספית סיכם: "יש הבדל בין טעויות שעושים כולם, לבין מעשה כזה שהוא לא מוסרי, לא אנושי ולא יהודי".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm