פרשן יהודי-אמריקאי בשם קליף סברן בחר בשר התקשורת יועז הנדל כאחד הפוטנציאליים - אחרי עידן נתניהו - להיבחר לראש ממשלה מטעם מחנה הימין. הפרשן הציג את בחירתו באתר ה"קליבלנד ג'ואיש ניוז" ונימק אותה: "להנדל אין בסיס פוליטי רחב, אבל בסופו של דבר הוא יכול להיות ראש ממשלה ימני עתידי. הוא אחד האנשים המעניינים ביותר שהימין יכול לאמץ".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"הפוליטיקה הימנית שלו היא לא לטעמי, אבל הוא חושב בצורה יצירתית ודובר יעיל מנקודת מבטו", כתב הפרשן על הנדל. "עם רגל אחת בעולם הדתי ועוד אחת בישראל החילונית, הוא קרא תיגר על קבוצת רבנים חרדים בפגישה שהתקיימה לאחרונה על ידי כך שהביע את הדעה שהם ספקי המסורת היהודית היחידים. "אני לא יכול לקבל את הרעיון שיש מונופול של היהדות ששייך רק לקהילה החרדית", אמר ל"ג'רוזלם פוסט".

עוד כתב סברן, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו גייס אותו כמנהל התקשורת והדיפלומטיה הציבורית שלו, אבל ב-2012, בעת שעבדו במשרד ראש הממשלה, הנדל ועמיתו צבי האוזר, שכיום הוא עמיתו למפלגה ב'תקווה חדשה', דיווחו על התנהגות מינית בלתי הולמת מצד ראש הסגל של נתניהו ישירות ליועץ המשפטי לממשלה. בהמשך התפטר הנדל לאחר שנתניהו אמר כי איבד את אמונו בו בעקבות כך שלא הודיע על כך ישירות לראש הממשלה.

"להנדל יש קורות חיים מגוונים להפליא", המשיך הפרשן. "הוא בעל דוקטורט בהיסטוריה ועשה עבודת דוקטורט על מודיעין צבאי בישראל הקדומה, לאחר ששירת במקבילה הישראלית של 'אריות הים' (שייטת 13). הוא הוציא שני ספרים: 'שיחות על התקווה הישראלית', המבוסס על שיחות עם נשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין, וספר לילדים על אבות היוצאים מהבית לשירות מילואים".

יועז הנדל  (צילום:  רמי זרנגר )
יועז הנדל (צילום: רמי זרנגר )

"התחושה שלי היא שיש לו עתיד פוליטי מעבר למשרד התקשורת", כתב סברן. "הנדל כנראה למד מהמבצעים הטובים ביותר איך פוליטיקאים עובדים בעולם התקשורת. זה מעצבן הרבה אנשים כי לפעמים זה נראה כאילו הוא חי בסרטון פרסומי, אבל אם לא תכלול את הרעש (ברקע) ואת העיסוק האובססיבי שלו בתקשורת, הנדל גם הוכיח השנה שהוא כאן כדי לקדם צעדים שבאמת משנים את חיינו".

לסיכום כתב, כי "בסופו של דבר נתניהו יתפוגג מהזירה הפוליטית ויסלול את הדרך לפרצופים חדשים. להנדל אין בסיס פוליטי רחב, אבל בסופו של דבר הוא יכול להיות ראש ממשלה ימני עתידי. אני אומר את זה באי רצון כי אני חושב שהוא ימשוך את המדינה עוד יותר ימינה – אבל אני מודה שהוא אחד האנשים המעניינים ביותר שהימין יכול לאמץ".