אראל סג"ל והמגיש האורח דוד ורטהיים פתחו את תכניתם ב-103FM בהתייחסות לסבב הראיונות שערך ראש הממשלה נפתלי בנט, בגופי התקשורת השונים. סג"ל תהה: "בדרך כלל כשאדם יוצא בבליץ ראיונות זה כשיש לך הישג מוחשי ביד, אבל אין כרגע הישג מוחשי ביד. יש טענות קשות לגבי יוקר המחיה, לגבי ניהול הקורונה וכו'".

"תסביר לי מה אנחנו רואים פה? שמעתי אחד הפרשנים אומרים, היועצים האטסטרטגים, שמצבו כל כך גרוע מבחינת תמיכה ציבורית שאין לו ברירה אלא לצאת עכשיו ולנסות לקושש סימפתיה", הוסיף.

ורטהיים השיב: "אני חושב שאתה קצת ציני, אני לא יודע אם בנט ציני. זה מרענן לראות ראש ממשלה מתראיין, ולא עושה את זה רק בשלהי הקדנציה שלו כשאין לו ברירה ואין לו מה להפסיד וכן הלאה. נתניהו משנת 2015 - 2019 לדעתי פשוט לא התראיין. הוא עשה כמנהג אריק שרון 'אף אחד לא הפסיד מראיון שהוא לא עשה'".

"בנט נכנס לתפקידו לפני 7 חודשים, בהתחלה עשה סבב ועכשיו שוב. להגיד לך שאני יכול לתת פרשנות פוליטית ל-למה? לא. יש אפשרות שהוא מריח מתישהו בקרוב בכל זאת בחירות. אפשרות שנייה - מריח עסקת טיעון שתבשיל מתישהו ורוצה ללקט את הבייס המתפרק של הליכוד", המשיך.

לדבריו, האפשרות השלישית היא שבנט "מנסה לגזור מבעוד מועד את הקופון שהוא ירוויח בעוד שבועיים-שלושה. אנו נראה ירידה משמעותית בחולי הקורונה, הוא הצליח להעביר את הגל החמישי בלי סגר בכלל. יש מצב שהוא אומר אני כותב את הצ'ק כדי שאוכל לפרוע אותו בעוד חודש. לא יודע, בגלל זה אני לא דובר".

בתגובה, אמר אראל: "בחירות לא נראות באופק, עסקת טיעון לא אתה ולא אני יודעים מה קורה ומה יהיה עם היועמ"שית החדשה לכן אני מאוד מסתייג מהדברים שלך. אתה חייב להתבסס על נתונים שקיימים בידיך, אין לו עכשיו עסקת טיעון. המשפט מתנהל, זה לא רלוונטי. לגבי הקטע של צ'ק ולפרוע, בנט הוא מהמר, תמיד מהמר. הוא הימר על הדבר הזה יש עם זה הרבה בעיות".

"הוא מהמר גם על הקורונה. ההימור אומר – תוך שבועיים נראה ירידה משמעותית אבל בינתיים יש פגיעה, אנשים שהעסקים שלהם נפגעו, מערכת החינוך שנראית כמו בלגאן אחד גדול. עד יום חמישי זה היה טירוף. לשיטתך, אם בעוד שבועיים הוא מעריך שזה נגמר והוא יוצא המנצח הגדול אז למה להתראיין עכשיו?", הסביר. 

ורטהייים טען כי מדובר בהימור מושכל, "בסוף יש את הנתונים האמפיריים, ברוב המדינות היה פיק גדול. לא כל מדינה השאירה את המשק באופן יחסית פתוח". סג"ל השיב: "שמרו על דברים אחרים. אבל אני לא רוצה להיכנס לניהול הקורונה. שאלתי על השיקול הפוליטי והתקשורתי לרוץ לראיונות שלא מסייעים לו, כי אם היו מסייעים לו היינו רואים מיד סקרים והיינו רואים עלייה. ארבעה אחוז תמיכה זה פחות מקוטג'".

"הוא מתבכיין על זה. עשית משהו? תעמוד מאחוריו לבוא ולדרוש מאנשים תקבלו אותי כי עשיתי את זה, מה אתה מחרטט? להגיד מה אתם מבקרים אותי על הטיפול בקורונה? הבן אדם הזה שרץ באולפנים, עשה דה לגיטימציה לממשלה נון סטופ, הקים קבינט קורונה אלטרנטיבי. אני יכול להשמיע הקלטות ולא נגמור עד מחר בבוקר. אז בלי להתבכיין, בוא תתמודד עם הטענות. אמיתי, בוא תדבר איתנו, אני מבטיח ראיון הוגן בלי נוכל, שרלטן, שקרן. אבל נטיח בך את הדברים – הוא לא רוצה להתמודד עם זה", סיכם סג"ל. 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm