יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי התייחס היום (רביעי) במסיבת עיתונאים שקיים בחדר סיעת המפלגה בכנסת, לעסקת הטיעון שחתם ולהמשך פעילותו הציבורית. זמן קצר לפני תחילת האירוע, נמסר מש"ס כי דרעי ימונה לתפקיד של יועץ פרלמנטרי בסיעה, על מנת שתהיה לו אפשרות להיכנס לוועדות ולמליאת הכנסת למרות שאינו ח"כ. 

"אני לא הולך לשום מקום, ניצב על משמרתי כיו"ר תנועת ש"ס וממשיך לנהל את ענייני הציבור מכל מקום - מהכנסת, ממשרדי התנועה, בשטח ובכל מקום. אמשיך להשתתף בישיבות ראשי מפלגות האופוזיציה לנהל את ישיבות הסיעה", הדגיש, "אני וחברי מאוחדים במטרה להפיל את הממשלה הרעה הזאת, שגורמת לחורבן הזהות היהודית שלנו, ופוגעת בחוסן הכלכלי של המעמד החלש. תנועת ש"ס יודעת להוביל מאבקים גדולים גם מהאופוזיציה - ש"ס מעולם לא היתה מאוחדת כמו בתקופה הזו. האחדות הזו היא כוח גדול שנובע מצדקת הדרך, ומכך שש"ס הוכיחה נאמנות ועמוד שדרה אידיאולוגי, כאשר דווקא הממשלה הזו ממחישה את ההישגים הגדולים שלנו".

הוא ציין כי הסדר הטיעון עליו חתם אינו כולל הטלת קלון: "מודיע כבר מעכשיו, שבבחירות הבאות, שאני מקווה בעזרת השם שיתקייימו מהר מאוד, אעמוד בראש תנועת ש"ס ואשרת בתפקיד של שר. אני לא רואה שום מניעה לזה. אני מייעץ לחברי תקווה חדשה, שלא עוברים את אחוז החסימה, אבל חוסמים את ראש הממשלה - לא תזיק לכם קצת צניעות". 

דרעי התייחס לחקירה שעבר, שהסתיימה כאמור בחתימה על עסקת טיעון, ואמר: "לא מאחל לאף אחד לעבור את מה שאני ומשפחתי עברנו בשבע השנים האחרונות", אמר בראשית דבריו, "בהתחלה, יצא צו איסור פרסום על דמות בכירה בממשלה עם חשדות חמורים ביותר, אח"כ נפתחה חקירה ולבקשתי הותר לפרסום זהותי. האישומים היו חמורים ביותר - שוחד, גניבה, מרמה, קשירה קשר, הפרת אמונים, גניבה מעמותות ועוד. נגדי והכי כואב - גם נגד אשתי ומשפחתי".

"הדלפות מהמשטרה לא נתנו מקום לספק - תפסנו שוב את אריה דרעי", הוסיף, "הכותרות כבר שפטו והרחפנים כבר עלו לשמי ספסופה לצלם מכל זווית את האזור. ספסופה הפכה להיות האתר הכי המתויר בישראל ואני שמח שהביקוש לצימרים שם הגיע לשיאו, הרחוב הפך להיות סואן כמו בתל אביב, כולם מצלמים מחפשים את הארמון את האחוזה המדוברת. דמי ודם משפחתי נשפך בראש חוצות, דמי שותת ואני נושך שפתיים".

הוא הוסיף: "הדבר היחיד שאמרתי - אני מוכן לכל חקירה, מוכן לענות על כל השאלה והאמת עוד תצא לאור. לפי מה שאנו יודעים היום בבירור, חודשים ספורים לאחר שהתחילה החקירה, במשטרה ידעו בבירור שכל החשדות לשוחד - לא היה ולא נברא, וזאת לאחר שחקרה ונסעה משלחת גדולה לחו"ל והבינה שהחשד לשוחד מופרך מיסודו. כל זאת ללא שנשאלתי אפילו שאלה אחת".

"לאחר למעלה משנה מפתיחת החקירה, רעייתי ואני זומנו לחקירה. קשה לי לשכוח את הסיטואציה הזו - אני וכל משפחתי נמצאים ליד מיטת טיפול נמרץ שעליו שכבה אמי עליה השלום, מונשמת מורדמת, ואני מנסה לשכנע את מפקד יאח"ה אם אפשר לדחות את החקירה בכמה ימים, הרי שנה לא זומנתי למה עכשיו? לצערי נאלצתי להרים את הקול כדי שיסכימו לחכות כמה ימים", אמר.

יפה ואריה דרעי יוצאים מביתם בירושלים לחקירה בלהב 433 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יפה ואריה דרעי יוצאים מביתם בירושלים לחקירה בלהב 433 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"לצערי, אמי נפטרה ולאחר השבעה, וכאמור למעלה שנה מפתיחת החקירה, ולמרות שכבר היה ברור למשטרה ולפרקליטות שאין שום חשד לשוחד, ועכשיו מדובר על נושאים חדשים שעלו תוך כדי, נדרשתי לבוא עם אשתי לחקירה ערב חג השבועות לחקירה מבוקר עוד ערב, כאשר כל הזמן מלוות אותנו הדלפות אינסופיות עם חשדות חמורים ביותר - שחלקם הגדול כבר הופרכו, ועדיין איש לא טרח לומר זאת, וההאשמות הופרחו לחלל האוויר".

בהמשך שיתף ברגעי המשבר: "חייב לשתף אתכם בחוויה שקשה לי לשכוח. אשתי הצדקת מקדישה את כל חייה לטובת הציבור בישראל, לשכבות הכי חלשות ולמשפחות נזקקות, ועד לפני כמה שנים לא לקחה מעמותות שהיא מנהלת פרוטה שחוקה אפילו לא הוצאות רכב ופלאפון במשך עשרות שנים. אחרי החקירה ראיתי את יפה אשתי עם דמעות בעיניים, מתברר שהצדקת גזרה על עצמה תענית באותו יום ולא שתתה מים עד הלילה. היא לקחה אותי ולצד ואמרה לי תוך כדי בכי 'אתה לא תאמין, הטיחו בי היום בחקירה שאני, יפה דרעי, גנבתי כסף מעמותות, אני שמסרתי את נפשי גנבתי כסף. חיבקתי אותה אמרתי גם זה יעבור. ואני שמח שהיום אחרי שבע שנים היא קיבלה הודעה שחשדות נגדה נגנזו. כל הזמן הזה נשכתי את שפתי ותמכתי באשתי ומשפחתי. התייצבנו פעמים רבות לחקירות ארוכות ביותר, כל אימת שנתבקשנו לכך, אלו לא רגעים קלים ואני מודה לקב"ה שנתן לי כוחות".

"ברשותכם, אני רוצה לצטט מדבריו של השופט אתמול בביהמ"ש בירושלים - 'לזכותו של הנאשם יש לזקוף את העובדה כי החקירה נמשכה שבע שנים, והוא חש תלוי בין שמיים וארץ, למשך פרק זמן משמעותי ממתין להחלטה בעניינו עוד ועוד. בא כוחו של הנאשם דימה תקופה זו ללהט החרב המתהפכת המייצרת חום מייסר, כך הוא גם עינוי הדין המהווה עינוי של ממש מייסר את הנאשם יום אחרי יום'", הוסיף דרעי.

"הציבור שעקב אחרי הפרשה ראה איך הערפל מתפזר והאישומים נעלמים - איך בכתב האישום עצמו נעלמו גניבה, מרמה, שוחד והפרת אמונים - ונותרו רק דיווחי מס. כולם שמעו את קולו של היועמ"ש מנדלבליט שאמר 'ההר הוליד עכבר'", הסביר דרעי והמשיך וציטט את השופט: "'החלטת היועמ"ש על כך שהתיק, שהכיל עבירות רחבות היקף של שחיתות, הסתיים והסתיימו בעבירות מיסים מינוריות של הרף התחתון', כולם יודעים שאם לא היו קוראים לי אריה מכלוף הדרעי הנושא היה נפתר מול פקיד השומה כפי שמתרחש בתיקים אחרים'".

ח''כ אריה דרעי בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ח''כ אריה דרעי בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הוא המשיך וציטט את השופט: "'עבירות המיוחסות לנאשם אינן כוללות זדון או כוונה להונות, חלקו המיוחס לו הינו פסיבי מבלי שהיה שחקן ראשי, ובאשר לאישום השני מדובר בהעברה לאחיו ובאופן כללי עבירות המס המיוחסות לנאשם לא נבעו מרצון לרווח כלכלי', אבל אצלי כבר למדתי שהעניינים מתנהלים אחרת. נצרתי את פי לאורך כל התקופה, שבע שנים. הנחיתי את חברי לסיעה לא לדבר למרות הכאב, סבלנו בדממה את ההכפשות וההשפלות וידעתי שסוף האמת להתגלות. לא רציתי לקחת את תנועת ש"ס למלחמות אינסופיות, ולבזבז את הזמן במקום לעשות למען הציבור ששלח אותנו ומדינת ישראל. ואני חושב שבשבע שנים אלו הוכח שצדקתי בגישה הזו והעשיה שעשתה התנועה ואנחנו בתקופה הזו מוכיחה את עצמה".

בהמשך התייחס לעליית המחירים ואמר: "אני שומע תירוצים על העליות המחירים, ויש רק אדם אחד וסיבה אחת לכל ההתייקרויות - אביגדור ליברמן. בגלל יצר נקמה רעה וקשה בציבור החרדי, הוא החליט נגד כל המדיניות של כל הממשלות הקודמות להעלות מיסים על מוצרים באופן שרירותי. פתאום הוא דואג לסוכר ולהשמנה יתרה של הציבור? הוא הלך בצורה אכזרית וצינית להעלות מיסים. אם מותר לו להעלות מיסים אז למה הרשתות לא יעלו? קבלו אור ירוק. הסיבה העיקרית היתה יצר של נקמה שהוביל לכל גלי ההתייקרויות הללו. אולי רציתי להתנקם בציבור החרדי אבל גם הציבור של עולי ברית המועצות יסבלו מיוקר המחיה".

הוא התייחס לסערה שעוררה החופשה בשוויץ אליה יצא עם רעייתו בשבוע שעבר, ואמר: "נסענו לארבעה ימים, זו היתה מתנה מילדינו. לא לקחנו כסף מאף אחד ואני מודה לילדי. אין לזה שום קשר בין כך הייצוג של השכבות החלשות, והצעקה של צעקתם. אני שמח שגם לפיד זועק נגד עליית המחירים. אף אחד לא תקף אותו על הנסיעות בסופי שבוע שעולות למשק המדינה מיליוני שקלים על הוצאות אבטחה".

"מכל העונשים שניתנו לי אתמול, הקנס ועצם ההעמדה לדין, הפרישה שלי מהכנסת היא הכבדה ביותר", הוסיף, "לא מפני שאני דבוק לכורסא או לכיסא, מי שזוכר כשהייתי שר פנים נהגתי להתפטר מהכנסת גם בלי חוק נורבגי כדי להקדיש את כל זמני לעבודת המשרד ולקבינט ולפנות מקום לח"כ צעיר ונמרץ מש"ס. אלא, שכעת הנסיבות השתנו - אנחנו נמצאים באופוזיציה ומנהלים מאבק עיקש בממשלה רעה ואטומה. הכוח היחיד שנשאר לנו הוא דרך ההצבעות במליאה, ולכן הנוכחות שלי שם חשובה ומשפיעה. זו השליחות שלי, ולמרות זאת, בנסיבות שנוצרו ובעצה אחת עם פרקליטי ויועצי הגעתי למסקנה שהדרך היחידה לאפשר את הסדר הטיעון עוברת דרך התפטרותי מהכנסת".

יאיר לפיד (צילום: חן גלילי)
יאיר לפיד (צילום: חן גלילי)

"הרבה מידידי קראו לי לא להתפטר, להמשיך הלאה במשפט ולהוציא צדקתי לאור, מדובר בעבירות מסים. עם זאת, איני אדם פרטי, אני עומד בראש תנועה בשליחות מועצת גדולי התורה ומאות אלפי מצביעים שנאבקים עבור מדינה יהודית. עברנו ארבע מערכות בחירות אחת אחרי השנייה, כשמעל ראשי מרחפים חשדות חמורים ביותר, ולמרות זאת קיבלתי תמיכה של מאות אלפי מצביעים עם המסר הברור של דאגה למדינה יהודית ולשכבות החלשות", הסביר.

"לאחר התלבטות רבה, והתייעצות עם וחבריי, החלטתי שהדבר הנכון ביותר עבורי היה ליטול אחריות, להוריד את הנושא הזה מהשולחן ולהקדיש את כל זמני וזמנם של חברי למען הציבור והתנועה. אם הייתי בוחר לנהל משפט על עבירות מס, שיימשך שנים רבות, הדבר היה גוזל ממני אנרגיות רבות ומוביל למאבקים ולמחוזות של מלחמה והטחת האשמות ובאופן טבעי, אשר היה מושך גם את כל התנועה למאבק הזה. אני מודה לבורא עולם על כל החסדים שעשה עמי ועם משפחתי, ולמאות אלפים שתמכו בי, אתם הכוח שלי להמשיך ולפעול", אמר.