ההחלטה של היועמ"ש, ביומו האחרון בתפקיד, ד"ר אביחי מנדלבליט, להכשיר את מתווה היישוב אביתר, מאיימת לגרום טלטלה בקואליציה. על רקע ההתנגדות של חלק מגורמי הקואליציה, חה"כ אחמד טיבי עקץ את החלק השמאלי בקואליציה על ההשתתפות שלהם בתמיכה במתווה שמעורר סערה, ואף אמר כי אפילו נתניהו לא ביצע דברים שכאלה. "הולכים לכם על הראש! מוסי! מיכל!", אמר טיבי בדיון המליאת הכנסת. בהמשך אמר: "עשיתם דברים שנתניהו, שאנחנו מתנגדים לו, לא עשה". 

אחמד טיבי נגד מרצ: "הולכים לכם על הראש". צילום: ערוץ כנסת

מוקדם יותר היום פורסם, כאמור, כי המתווה להסדרת מאחז אביתר יוצא לדרך, לאחר שבמשרד המשפטים ניתן "אור ירוק" לדרג המדיני לקדם את ההתיישבות במקום וגם היועמ"ש היוצא אביחי מנדלבליט אישר את המתווה, כך דווח הבוקר (רביעי) בגל"צ. 

לפי הדיווחים, במסגרת המתווה שאושר תוקם בשטח המדובר ישיבה ולאחר מכן יישוב. היועץ המשפטי לממשלה הביע את דעתו לגבי הפשרה שהושגה בסיכום עם ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הפנים איילת שקד ושר הבטחון בני גנץ, וטען כי היא "חוקית, אך לא מדובר 'בדרך המלך"'. 

מי שאמור לפעול בנושא כעת הוא שר הבטחון גנץ, שנדרש להכריז על השטח כאדמות מדינה ולהנחות על הוצאת צו תכנון מיוחד. לאחר מכן יינתנו 45 ימים להגשת עררים, ואם לא יצוצו פרטים רגישים במהלך תקופה זו, הבנייה במקום תחל.