מפלגת העבודה תקפה היום (רביעי) את אישור מתווה להסדרת המאחז אביתר, לאחר שבמשרד המשפטים ניתן "אור ירוק" לדרג המדיני לקדם את ההתיישבות במקום. מהמפלגה נמסר, בתגובה למה שהגדירו כ"ניסיון של גנץ ושקד להכשיר מאחזים בלתי חוקיים", כי: "הממשלה שלנו חייבת לעסוק בעליית המחירים החדה ובסיוע כלכלי הדחוף לאזרחי ואזרחיות המדינה. במקום זה, בוחרים מספר מצומצם של חברי ממשלה לקדם מאחזים בלתי חוקיים שפוגעים במדינת ישראל ובביטחון ישראל. מי שמעוניין בקואליציה יציבה ומתפקדת, שיפעל לפי הסיכומים. מדינת ישראל לא תסלח למי שיפקיר את ביטחונה לטובת מהלכים חד צדדיים והרסניים".

גם מפלגת מרצ פרסמה תגובה בנושא וכתבה כי היא "תתנגד לכל ניסיון להקמת התנחלויות חדשות, עניין שנמצא גם בבסיס ההסכמה שהביאה להקמת הממשלה". עוד הוסיפה, כי "קידום התנחלות מבודדת בלב הגדה, בעלויות של מיליוני שקלים, יפגע בסיכוי להשיג הסדר מדיני ובביטחון של חיילי צה"ל ואזרחי ישראל. זה הדבר האחרון שישראל צריכה".

כזכור, הדבר דווח הבוקר בגל"צ, כאשר בדיווח צוין כי גם היועמ"ש היוצא אביחי מנדלבליט אישר את המתווה. לפי הדיווחים, במסגרת המתווה שאושר תוקם בשטח המדובר ישיבה ולאחר מכן יישוב. היועץ המשפטי לממשלה הביע את דעתו לגבי הפשרה שהושגה בסיכום עם ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הפנים איילת שקד ושר הבטחון בני גנץ, וטען כי היא "חוקית, אך לא מדובר 'בדרך המלך"'. 

מי שאמור לפעול בנושא כעת הוא שר הבטחון גנץ, שנדרש להכריז על השטח כאדמות מדינה ולהנחות על הוצאת צו תכנון מיוחד. לאחר מכן ינתנו 45 ימים להגשת עררים, ואם לא יצוצו פרטים רגישים במהלך תקופה זו, הבנייה במקום תחל.