עיתונאי "חדשות 12" מוחמד מג'אדלה אמר היום (רביעי) כי יו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, "עשה טעות מאוד גדולה", והסביר כי "לא רק שהוא הצביע על חוק הגיוס, הוא אמר לדרעי שהחוק הזה יותר טוב לחרדים".

העיתונאי אמר את הדברים בתוכנית "סוגרים שבוע" באתר החדשות "כיכר השבת", והוסיף כי "זה חסר תקדים, זו טעות שרע"מ עושה, זה התקבל בכעס רב בחברה הערבית".

כזכור, מליאת הכנסת אישרה ביום שני בקריאה ראשונה את חוק הגיוס. הצעת החוק עברה ברוב של 51 תומכים לעומת 48 מתנגדים. לאחר ההצבעה, יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני התפרץ לעבר ראש הממשלה ובכירי הקואליציה: "מדינה בלי תורה. מה אתם חוגגים? היינו צריכים לקרוע קריעה על החוק הבזה. בושה וחרפה. העברתם חוק עלוב, מבזה, משפיל, אנטי יהודי, אנטי תורה. קריעה אנחנו צריכים לעשות. בושה על ירידה לאשפתות. בושה על חוק אנטי יהודי עלוב. אתם תעופו לכל הרוחות".

שבועיים קודם לכן נפל החוק לאחר שההצבעה הסתיימה בתיקו: 54 תומכים מול 54 מתנגדים, בהם חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ שהצביעה נגד, במחאה על קידום חוק האזרחות והנטיעות בנגב, ולמעשה הפילה את החוק. בקריאה הראשונה ביום שני היא שינתה את דעתה והצביעה בעד החוק, ומסרה: "לאחר שהגעתי להבנות עם הקואליציה בנוגע לבעיות של הבדואים בנגב בענייני הקרקעות, הדיור והישובים הבלתי מוכרים ובניית תוכנית כוללת שמטרתה פיתוח מתקנים בכפרים הבדואים בנגב, וכמובן לאחר שהקואליציה הממשלתית התחייבה שלא להשתמש בחוק גיוס החרדים לאשרור חוק דומה לבני החברה הערבית, וכל חוק בהקשר זה הנוגע לציבור הערבי, הצבעתי היום בעד חוק הגיוס לחרדים".