"שר האוצר אביגדור ליברמן מתנהג כשליט יחיד. אף אחד לא אומר לו כלום, כי פוחדים שהוא יפיל את הממשלה". כך אמר ל"מעריב" ח"כ משה גפני, יו"ר מפלגת יהדות התורה ויו"ר ועדת הכספים לשעבר. לדברי גפני, "אצלי בוועדת הכספים, כאשר היה מתקשר אליי שר האוצר, בין אם זה היה ישראל כ"ץ או משה כחלון, הסברתי להם מה ולמה אני לא יכול להעביר בוועדה. ליברמן פשוט נותן הוראה, ובזה תם העניין ואתה יכול להמשיך לדבר אל הקיר".

"הבעיה עם הממשלה הזאת היא שאגף התקציבים באוצר עושה מה שהוא רוצה. אצלי דבר כזה לא היה עובר בחיים. אנשי האוצר היו מגיעים אליי, וכאשר היה מדובר בהחלטה שתפגע בציבור - הייתי עוצר אותה. פה הכל עובר כמו אוטוסטרדה".


יו"ר ועדת הכספים לשעבר תוקף בחריפות את הממשלה בעקבות יוקר המחיה. "אפשר להסביר את עליית מחיר הבנזין, אבל עדיין ניתן היה למנוע עליית מחירים בהרבה דברים אחרים. אני לא זוכר שהיה אי־פעם דבר כזה. אף שהממשלה אומרת שהיא פועלת להוזלת יוקר המחיה, היא עושה בדיוק ההפך. אין תחום אחד שלא מתייקר במדינה הזאת. החשמל עולה, הדלק עולה, הדיור עולה, מוצרי היסוד עולים. כל יום הממשלה הזאת מביאה חוקים וצווים לרעת האזרח הקטן. לממשלה אין זכות קיום אפילו עוד יום אחד".


על הטענה כי המחירים בעולם עולים אף הם, משיב גפני כי "אפשר להגיד כל דבר ולהמציא כל מיני תירוצים, אבל אלה לא יותר מטיעונים לעונש. זה שטויות במיץ: מה קשור מס גודש או מס על משקאות ממותקים או מס על כלים חד־פעמיים להתייקרויות בעולם?".


למרות הביקורת הנוקבת, גפני חוזר בו באופן חלקי מהביקורת האישית נגד ראש הממשלה נפתלי בנט, שעליו אמר כי הוא "בגד במדינה". יו"ר ועדת הכספים לשעבר טוען כי "גם אם בנט לא בגד במדינה, הוא בגד בבוחריו", ומוסיף: "אמרתי עליו שהוא איש מהזן הנחות? כן, רק איש מהזן הנחות נוהג כך".


"בעניין הקורונה, בנט ביקר, בטרם התמנה לתפקיד, את מדיניותו של ביבי, ואמר כי היא הורגת אנשים. אני כבר חזרתי בי מהמונח 'רוצח', שהשתמשתי בו לתאר את זה שבנט גורם לאנשים למות מקורונה".


גפני מתייחס בראיון ל"מעריב" גם לעובדה שהוא ממשיך להשתתף בדיוני ועדת הכספים, וזאת בניגוד לעמדת הליכוד: "אני לא מחרים את דיוני הוועדה, להפך. ביקשתי שכל החברים ביהדות התורה יהיו חברים בכל הוועדות. בעניין זה אני נגד התנהלות הליכוד. העבודה של חבר כנסת היא לשבת בוועדות הכנסת. הליכוד טועה בהחרמת הוועדות, ואני אומר את זה גם להם. בגלל חוסר הניסיון של האופוזיציה, הם נופלים בדיוק לידיים של הקואליציה, שמתנהגת ברשעות".

 הראיון המלא מחר במדור "שוטף פלוס" ב-"מעריב־סופהשבוע"