חבר הכנסת שלמה קרעי ממפלגת הליכוד, אחד מתומכיו הבולטים ביותר של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בשנים האחרונות, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, בעקבות הפרסומים לפיהם המשטרה השתמשה בתוכנת הריגול "פגסוס", כחלק מחקירת תיק 4,000. ח"כ קרעי תקף את הפרקליטות והמשטרה וטען: "הגיהנום נפער מתחת לפרקליטות והמשטרה, ההקלטה הזו מעידה כמו אלף עדים".

"יש חוקרים שמדברים מחוץ לחדר ואין להם מושג שמקליטים אותם, הם מודים שיצאו לציד. הם נשלחו למשימה והיו חייבים לחזור עם משהו, אז הפרו את החוק ביודעין כדי לסכל את נתניהו", אמר חבר הכנסת.

לדבריו, הפרקליטות מרגישה את השטח ולכן "שולחת את השופרות שלה לשפוך רפש על המשטרה. יסודות התיק רעילים, אנחנו מבינים שנעשה כאן ציד ואי אפשר לומר שצריך לזרוק את התפוח הרקוב ולהמשיך. בית המשפט צריך להכריז שמדובר בתיקים פסולים ותפורים ואז לזכות את נתניהו". קרעי אף קרא להעמיד לדין את מי שחקר את ראש הממשלה לשעבר, "בגלל שהם מודעים בפה מלא שנעשו כאן עבירות".

שלמה קרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
שלמה קרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

בהמשך השיחה, חבר הכנסת חזר על הטענה כי התיקים נולדו כתוצאה מרדיפה פוליטית. פלג השיב בשאלה "למי זה ברור שהייתה רדיפה פוליטית?", ועל כך השיב קרעי כי "אתה מתעלם מההקלטה שאתה עצמך הבאת שאומרים שזה לא נעשה מעולם בתיק. יש כאן מגה תיק. יש כאן מנהיג ימין שהסיתו אותו מהדרך באמצעים לא כשרים ופסולים. אי אפשר להתעלם מזה, בית המשפט לא יכול להמשיך כאילו הכול כרגיל כי אחרת אנחנו מדינה משטרה ואנחנו לא מדינה דמוקרטית יותר. לא יכול להיות שרודפים אחרי מנהיג הימין בצורה כזו בלתי חוקית. שומעים שעדי התביעה הופכים לעדי הגנה ואומרים שלא היה כלום.  אתה חושב שהם יגלו לכם את כל ההיקף? שתוכל להיכנס לכל אלפי שיחות שהיו בין החוקרים? שבית המשפט יתחיל את התיק מחדש? יש כאן תיק מזוהם. לא היה כלום כאן וניסו להפיל את מנהיג הימין".

פלג המשיך להקשות על קרעי וטען כי "למרות שלא היה כלום, נתניהו רצה להודות", כאשר הוא מתייחס לפרסומים על מגעים לעסקת טיעון בין נתניהו לפרקליטות. "מנדלבליט רצה לסגור את זה לפני שהוא מאבד שליטה ועוזב את התפקיד, והנה הוא מגלה שהוא מאבד שליטה. הרי הוא הסכים לוותר על הקלון. מה נתניהו היה מוכן להודות? שהוא קיבל מתנות מחבר?", ענה חבר הכנסת, שהוסיף כי "נתניהו הסכים שלא יהיה קלון. הוא אמר שהוא מוכן להודות להסכים לפרשנות שלהם רק כדי לגמור את הסאגה הזו כי זכאי הוא לא יצא.  אולי עכשיו בית המשפט יתעורר ויבין, שעדי המדינה הופכים להיות עדי הגנה. קיבלו שוחד מהמדינה כדי להעיד נגד הנאשם ובכל זאת הם לא מצליחים להביא שום דבר".

לסיום, קרעי התייחס לנושא השימוש בעדי מדינה נגד נאשמים: "זו פרקטיקה ידועה ובעייתית מאוד, אבל הם הופכים מעדי תביעה לעדי הגנה. ניר חפץ שהוא העד המרכזי בתיק 4,000 אומר שלא הייתה זיקה לשוחד. אתה לא מקשיב לאמת שמתגלה בתיקים האלו. ברגע שרואים רעידת אדמה כזו, שנעשו כאן עבירות פליליות על ידי החוקרים, יש כאן רדיפה פוליטית ואת הרדיפה הזו צריך להפסיק, לנקות אותו מכל אשמה ולדעתי ללכת לבחירות כי הדבר הזה הוביל אותנו לכל הטירלול הזה".