שר האוצר אביגדור ליברמן התראיין היום (חמישי) ל"ג'רוזלם פוסט", והתייחס לסכנה בהתקדמות הטכנולוגית העולמית ושל איראן בפרט. השר אמר כי ה-G7, רוסיה וסין, צריכות לפעול באופן מיידי בשיתוף פעולה על מנת לעצור את "הגלישה הגלובלית לעבר כאוס ואנרכיה עקב עליית הטכנולוגיה המסוכנת", לדבריו. ליברמן סבור כי יש סכנה בשימוש המוגבר ב"רשת האפלה" (Darknet) ובהתפשטות המטבעות הקריפטוגרפיים (דיגיטליים).

בראיון שיתפרסם מחר, ניתח שר האוצר את תמונת המצב העגומה בעולם, וסבור כי יש ארבעה זרזים מאחורי הגלישה לעבר כאוס עולמי. ראשית, הזהיר ליברמן מפני הופעתה של טכנולוגיה המונעת על ידי בינה מלאכותית, והאקרים צעירים שמסוגלים להשפיע על המחשבים והטלפונים הסלולריים, כפי שלא היה ניתן להעלות על הדעת לפני מספר שנים. השר אמר: "אלה פיתוחים טכנולוגיים שאין להם שום פיקוח או תיאום. אין רגולציה גלובלית, והיא לוקחת אותנו למקומות מפחידים".

הזרז השני, הוא עלייתם של המטבעות הקריפטוגרפיים ברחבי העולם. לדבריו, ישנם 15,000 סוגים שונים של מטבעות מסוג זה בעולם. על כך אמר: "כל קבוצה קטנה של אנשים מתאספת ויוצרת מטבע דיגיטלי. יש שוקי קריפטו באיראן שמתחמקים מסנקציות, וניתן להשתמש בהם על מנת לממן טרור ופשיעה".

האקר, מתקפת סייבר (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)
האקר, מתקפת סייבר (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)

הזרז השלישי, לפי ליברמן, הוא "הרשת האפלה" (Darknet), שלדבריו משמש כמקום מפגש של פושעים ופעילות טרור. הזרז הרביעי, הוא התמוטטות וקריסה של הסדר ומערכות הבינלאומיות. שר האוצר מסביר כי המחשה לכך ניתן לראות בשיחות הגרעין בווינה. שם ממשיכות המעצמות לנהל משא ומתן עם איראן במרדף אחר הסכם הגרעין. "הם מדברים עם האיראנים במקביל לכך שאיראן מספקת לחות'ים בתימן טילים בליסטיים ומזל"טים, ומצווה עליהם לתקוף את איחוד האמירויות", לדבריו.

ליברמן סבור כי הפתרון הוא לגרום לארגון ה-G7, המורכב מהמדינות החזקות בעולם, לעבוד יחד עם רוסיה וסין כדי למצוא דרכים להסדיר סדר עולמי חדש ולעצור את הכאוס המתגבש. לדבריו, "צריך לאחד את כל השחקנים יחד, שכן אם לא נעשה זאת, המצב יתקדם לכיוונים שיגרמו לסרטים בהוליווד להפוך למציאות. יש זמן לפעול, מקווה שהם יצליחו".