שר החוץ יאיר לפיד התראיין הערב (שישי) בתוכניתם של אופירה וברקוביץ', התייחס למהלכים שמקדמת הממשלה מול יוקר המחייה והבטיח: "לא ניתן לנצל בציניות את הקורונה כדי להעלות מחירים לעם ישראל". 

במקביל, דווח בחדשות 12 כי שר האוצר אביגדור ליברמן יציג בשבוע הבא תוכנית לטיפול ביוקר המחיה. לפי הדיווח, חלק מהצעדים שנשקלים הם הורדת מכסים, סבסוד חלק מהעלייה במחיר החשמל והורדת מסים לבעלי שכר נמוך - כלומר עבור מי שמשתכרים פחות מהשכר הממוצע במשק. 

בפתח דבריו התייחס לפיד לגל עליות המחירים ואמר כי "המצב הוא קשה, הדבר היחיד שטוב שקרה זה שהממשלה והציבור התעצבנו באותו זמן תסתכלו על השבוע האחרון. הצלחנו להכריח רשתות וחברות שירדו מההתייקרויות כי אמרנו להם "אל תתעסקו איתנו". בנוסף יש את רפורמת היבוא שתיכנס לתוקף ביולי".

לפיד הבטיח: "לא ניתן להם בציניות לנצל את הקורונה כדי להעלות מחירים לעם ישראל, מה שקרה פה בשבועות האחרונים זה אבסורד. נתחיל בשבועות הקרובים לתת פיצויים לאלו שהכי נפגעו מהקורונה, גם נטפל ביוקר המחיה כמו שלא טיפלו בו שנים". הוא הוסיף והבטיח: "אנחנו נסייע לעסקים שנפגעו בקורונה וניתן להם כסף, תגישו דוחות תקבלו כספים". 

הוא הוסיף: "מאז שאני עשיתי פה את חוק הריכוזיות נתנו למונופולים ולרשתות פה להשתולל, מעמד הביניים הישראלי קורס, לא ניתן זה להימשך, אני מעורב בזה מאוד, יושב עם שר האוצר, ראש הממשלה, והגענו להישגים זה שהקפיאו את ההעלאות שתכננו, כל מה שאמרנו להם עכשיו שגרם להם להקפיא את ההעלאות וזה תקף גם לפסח". 

כשנשאל למה לא פעלו בחודשים האחרונים למול יוקר המחייה השיב: "תקשיב, זה שאתה אומר את זה ככה לא הופך את זה לנכון. הקורונה גרמה לעליית מחירים בכל העולם רק פה זה ישב על שנים של הזנחה. הרי יש שלוש סיבות ליוקר המחיה, הראשונה היא הזנחה ראשונה כולל שלוש וחצי שנים בלי תקציב, השנייה היא הקורונה שהעלתה מחירים בכל מקום והשלישית זה ציניות מוחלטת של רשתות ויבואנים שניצלו את המצב. בכל אלו אנחנו מטפלים, אבל את הציבור זה לא מעניין, את הציבור מעניין התוצאות".

כשנשאל אז למה עדיין לא טוב פה השיב: "עדיין לא מספיק טוב פה, לא גומרים את החודש וזה מרגיז כי הישראלים הם אנשים שעובדים קשה. בשביל זה יש דבר הרבה יותר גדול שצריך לעשות, לא כל פעם לפתור בעיה קטנה. מה שאנחנו צריכים כדי שכל העסק יתנהל אחרת לגמרי זה מיליון ישראלים בהייטק. מה שאנשים לא קולטים זה שבהייטק גם הבחורה שמבשלת לקייטרינג מרוויחה כפול וגם השומר בכניסה מרוויח כפול. זה צריך להיות החזון הגדול של הממשלה הזו להגיע תוך 3-4 שנים למיליון ישראלים בהייטק השיחה הזו לא מתקיימת". 

כשנשאל אם הוא מאמין שיהיה ראש ממשלה בעוד שנה וחצי ענה: "אתה שואל את השאלה הזו כי 13 שנה לימדו אותך שפה רק שקרים עובדים, שמילה זה לא מילה, שהסכם זה לא הסכם. אני עשיתי הסכם, אני מאמין בהסכמים, עשר שנים בפוליטיקה יש לי אויבים, אין אחד שאומר שהפרתי הסכם. אז נכון להיום עוד שנה וחצי אני ראש הממשלה. אבל בואי תבטיחי לי שעוד שנה וחצי לא תהיה מלחמה או משברים עולמיים". 

על השותפות עם נפתלי בנט אמר כי "אם היינו מסכימים על הכל הוא היה מתפקד ליש עתיד. זה היופי שאם יש אי הסכמות מדברים עליהם, ככה העברנו תקציב והקמנו את הממשלה, כי יודעים לדבר על דברים שלא מסכימים ולדבר עליהם". 

כשנשאל כיצד הצליח להוביל את השינוי בפוליטיקה הישראלית השיב: "אני יודע להבדיל בין חשוב ללא חשוב. בשבוע הבא אני רוצה להתחיל מהלך גדול של החוק למען בעלי מוגבלויות שזה אכפת לי אישית בגלל הבת שלי וגם סיוע לעצמאים שנפגעו בקורונה. זה יותר חשוב מכל משפט שמישהו אמר הקלטה כזו או אחרת. אני באתי לעבוד בשביל אזרחי ישראל וזה מה שאני עושה". 

"אנשים שאומרים שאין להם כסף - הם צודקים במיליון אחוז, הם חשבו שבשבוע הבא הכל יעלה ב-30% וזה לא יקרה. ואחרי הרבה שנים של הזנחה צריך מהלך גדול צריך חזון זה יתחיל עשיו וזה ייקח שנים, נצטרך ללכת צעד צעד, רפורמה רפורמה, כבר ביולי יתחילו לרדת מחירים בזכות רפורמת הייבוא ונעשה עוד". 

בהמשך התייחס לעמדתו בנוגע לחוק הקלון והבטיח: "אמשיך להיאבק על חוק הקלון, אני חושב שמי שהורשע בעבירה שיש עימה קלון לא צריך להיות ראש ממשלה או חבר כנסת נקודה. נמשיך להיאבק על זה". 

כשנשאל איפה הוא רואה את נתניהו בעוד שנתיים השיב: "אני לא יודע. זה לא שאני רוצה לראות אותו בכתום זה לא מראה טוב למדינת ישראל, אבל אין לי מושג ויהיה מה שיהיה".