הצצה נוספת לתככים: מערכת היחסים המורכבת בין ראש הממשלה לשעבר, ח"כ בנימין נתניהו, למי שהיו עובדיו הקרובים ביותר והיום נמצאים בהנהגת המדינה, נפתלי בנט ואיילת שקד, נמצאת באור הזרקורים התקשורתי, במיוחד לאור היסטוריה ארוכה של חשיפות עיתונאיות ששפכו מעט אור על התככים שהובילו להפרדת הכוחות ביניהם.

בראיון מיוחד וחושפני במיוחד שהעניקה שקד לרוני קובן בתוכניתו "פגישה" בכאן 11, היא מספרת על התחלת היחסים עם נתניהו, על האתגרים האישיים וגם על שיעור אחד שהיא למדה ממנו, למרות מערכת היחסים המורכבת שעלתה על לא מעט שרטונים.

"אני מאוד הערכתי אותו, בעיקר בגלל העבודה שלו כשר אוצר", סיפרה שקד. "חשבתי שהוא היה שר אוצר מעולה. והייתי אז פעילה בליכוד, ומישהי סיפרה לי שהוא חיפש צוות. אז היו לו 12 מנדטים באופוזיציה, כולם חשבו שהוא גמור, אף אחד לא רצה לעבוד איתו. אני מאוד האמנתי בו", הודתה.

"עזבתי עבודה מאוד טובה בהיי-טק", המשיכה שקד. "הבוס שלי לא רצה לפטר אותי, הוא נתן לי חל"ת. הוא אמר לי 'את עוד תחזרי'. הוא צדק, חזרתי אחרי שנה וחצי לעבוד בעבודה שעזבתי. והעבודה איתו הייתה מאוד מאוד מרתקת ומעניינת". לאחר שציינה זאת, קובן אמר: "אחרי ששרה אמרה לך ולנפתלי שלום", ועל כך שקד לא הגיבה.

בהמשך, היא נשאלה על דבר אחד שהיא למדה מנתניהו, וכך השיבה: "למדתי ממנו על החשיבות על התקשורת, הוא נתן לזה המון המון חשיבות. הוא מאוד חד ויודע להבדיל בין עיקר לטפל, ושבפוליטיקה, בסוף, אין כמו ניסיון". 

היא המשיכה ושיתפה בסיפור אישי: "לא מזמן בנט ואני יושבים בחדר, במשרד שלו, ואנחנו אומרים אחד לשני כמה זה חשוב שהגענו לכאן ושאתה יושב על הכיסא הזה אחרי שכבר יש לך ניסיון, כי אחד הדברים הכי קשים לראש ממשלה זה לתחזק קואליציה, בטח קואליציה מורכבת כמו זו, אבל בכלל, תחזוק קואליציה זה דבר קשה". כשנשאלה האם הממשלה עוסקת בתחזוק הקואליציה "כל הזמן", שקד התנגדה: "לא כל הזמן, אבל עסוקים בזה וזה המון שאלה של ניסיון".

הצהרתם של בנט ושקד (צילום: יוסי זמיר פלאש 90)
הצהרתם של בנט ושקד (צילום: יוסי זמיר פלאש 90)

קובן עימת את שקד עם ההקלטות שחשף עמית סגל בחדשות 12 בקיץ האחרון, בהן היא נשמעת כשהיא מדברת נגד בני הזוג נתניהו, ואומרת כי הם "כמו הרודנים, כמו הדיקטטורים", אך שקד סירבה להתייחס, ואף תקפה: "אני לא מתכוונת להיכנס לשום דבר שקשור להקלטות משיחות סגורות. בעיניי, להקליט אנשים בשיחה סגורה זה דבר בזוי, שפל ועלוב ואני לא מתכוונת לתת לזה איזושהי לגיטימציה".

לבסוף, עימת אותה קובן עם החשש שלה להתעמת בפומבי מול נתניהו, זאת לאחר שהוא זה שאחראי, לכאורה, לקמפיין שלילי מאסיבי נגד שקד במהלך הבחירות מערכת הבחירות האחרונה ועל רקע הקמת ממשלת השינוי, ועל כך השיבה שקד: "אתה שבוי בקונספציה. בסוף אנחנו הקמנו ממשלה בלעדיו".