הממשלה אישרה היום (שני) פה אחד את מינויה של עורכת הדין גלי בהרב־מיארה ליועצת המשפטית לממשלה במסגרת ישיבה מיוחדת. היא צפויה לכהן בתפקיד שש שנים. בהרב־מיארה, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, תמונה ביוזמת שר המשפטים גדעון סער והיא האישה הראשונה שנכנסת לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה.

שר הביטחון בני גנץ ברך את היועמ"שית הטריה: "אני מבקש לברך את עו"ד גלי בהרב מיארה על מינויה ליועצת המשפטית לממשלה. אני בטוח שהיא תפעל לביצור שלטון החוק ועצמאות מוסד היועץ, וביחד נמשיך לקדם נושאים חשובים למען מדינת ישראל וביטחונה".

בפתח הדיון אמר שר המשפטים גדעון סער: "לפני שהגעתי לכאן כמזכיר ממשלה ואח"כ כשר- עבדתי כעוזר ליועמ"ש לממשלה. עבדתי מול כמה יועמ"שים, הייתי חבר ועדת האיתור הראשונה. התפקיד הזה הוא חשוב וקריטי לשמירה על הערכים של שלטון החוק. הוא יקר לי".

"הקדשתי זמן רב לתהליך בחירת היועמ"ש. בחצי השנה האחרונה פגשתי מועמדים רבים. בסופו של דבר, הגעתי לכלל מסקנה שעו"ד גלי בהרב-מיארה, היא המועמדת המתאימה והראויה ביותר לתפקיד. עימה קיימתי מספר פגישות בנושא. אמרתי זאת לרה"מ שפגש אותה והתרשם", הוסיף.

גדעון סער (צילום: אריה לייב אברמס)
גדעון סער (צילום: אריה לייב אברמס)

עוד אמר סער: "הימים האלה הם ימים לא פשוטים למערכת אכיפת החוק. צריך במקביל - לתקן ולשמור. לשמור על מערכות שאין למדינה מערכות ספיירים או אלטרנטיביות. הן קריטיות למלחמה בפשיעה. לשמירה על החוק ועל הסדר הציבורי. לביטחון הפנים ועוד. גם בהקשר זה אני חושב שיש עדיפויות למועמד שבא מחוץ למערכת. צריך היום לפתוח דף חדש".

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בדיון כי "הוועדה הציבורית בראשות נשיא בית המשפט לשעבר גרוניס העלתה לממשלה שלושה שמות על פי בקשת שר המשפטים. שר המשפטים ואני נמליץ לחברי הממשלה לבחור בעו"ד גלי בהרב-מיארה. זה אחד המינויים החשובים והרגישים ביותר בשירות המדינה, ובעיתוי הנוכחי, נוכח השחיקה באמון הציבור במערכות אכיפת החוק, יש כאן הזדמנות חשובה לשמור על מה שצריך לשמור ולתקן את מה שצריך לתקן".

נפתלי בנט (צילום:  Tsafrir Abayov/Pool via REUTERS)
נפתלי בנט (צילום: Tsafrir Abayov/Pool via REUTERS)

עוד אמר רה"מ, כי "אנחנו זקוקים למערכת טובה, חזקה ורצינית שהאזרחים נותנים בה אמון. בנוסף, התפקיד היסודי של היועמ"ש לממשלה הוא לסייע לממשלה לממש את המדיניות שלה במסגרת מגבלות החוק. הממשלה כאן בשביל למשול, לתפקד, להביא תועלת לאזרחי המדינה ולקחת את מדינת ישראל קדימה. אני רוצה לציין פה גם, שעם אישור הממשלה לראשונה תהיה במדינת ישראל בעזרת ה׳ יועצת משפטית לממשלה. הממשלה שלנו רואה את כל אזרחי ישראל, נשים וגברים, כמי שיכולים להגיע לכל מקום".

לצדה של בהרב־מיארה יש שני מועמדים נוספים לתפקיד שעליהם המליצה הוועדה לאיתור היועמ"ש הבא: המשנה ליועמ"ש למשפט בינלאומי עו"ד רועי שיינדורף ויועמ"ש משרד הביטחון עו"ד איתי אופיר. המועמד שתבחר הממשלה יחליף את היועץ המשפטי הנוכחי, אביחי מנדלבליט, שסיים את תפקידו בשבוע שעבר. עד לאישור מינוי היועץ המשפטי הבא, ממלא את מקומו פרקליט המדינה עמית איסמן.

בהרב־מיארה עבדה 30 שנה בפרקליטות האזרחית במחוז תל אביב והמרכז. ב־2008 מונתה לתפקיד פרקליטת מחוז תל אביב – אזרחי, וקודם לכן הקימה וניהלה את המחלקה המנהלית בפרקליטות. ב־2016 פרשה מהפרקליטות וכיום היא משמשת כיועצת במשרד עורכי הדין הפרטי דוד תדמור ושות'.

בתגובה למינויה, אמרה פרופסור אסנת עקירב, ראש החטיבה למדע המדינה במכללה האקדמית גליל מערבי כי "זהו עוד צעד חשוב ומשמעותי ביותר לחיזוק שלטון החוק בישראל, בבחירתה של יועצת משפטית שלה מעלות מקצועיות רבות. זוהי בחירה משמעותית ראשונה בעידן חדש בישראל, ולפיכך אחת ממשימותיה המרכזיות של היועמ"שית החדשה היא השבת אמון הציבור במערכת שלטון החוק בישראל, שנפגעה קשות בתקופת שלטונו של נתניהו".