שר האוצר אביגדור ליברמן תקף היום (שני) את חבר הכנסת לשעבר אריה דרעי, בתגובה להאשמות שהטיח בו בשבוע שעבר. "שליפת השד העדתי מראה על מצוקה", אמר במהלך ישיבת הסיעה, "זו הסתה פרועה מהסוג הנמוך ביותר, ואני מצטער שבן אדם מדרדר לרמה הזאת, נשתדל שלא להגיב". הוא הוסיף כי "ההתנהלות והרצון להחזיר את השד העדתי לשיח הישראלי, הוא ניסיון פגיעה, שמצביע על המצוקה שהאיש נמצא בה".

בהמשך התייחס לעליות המחירים ואמר כי "זה שיותר ממחצית הציבור החרדי לא משתתפים בכוח העבודה, זה חלק מהסיבות ליוקר המחייה. קרן המטבע פרסמו דוח על הכלכלה הישראלית - תעודת הצטיינות לכלכלה ולממשלה הישראלית". הוא המשיך וציין: "הממשלה עושה כל יום משהו כדי להיאבק ביוקר המחייה. ב-2.2 בוטל הטל עובדים זרים, בעיקר זה משמעותי בענף הבנייה, מסעדות, בנייה, בתי מלון, דמי קיום לחיילים עלו, ניצולי שואה קיבלו תוספת למענק שלהם".

בתגובה אמר דרעי בישיבת סיעת ש"ס כי "ליברמן לקח את יוקר המחיה כמשימה. כולם ראו את הסקרים, ראינו את ההתפתלויות של ליברמן, כשהוא הבין שזו תגובה גרועה, הוא האשים את החברות. ליברמן הצית את כל הבערה הזאת. היום שמעתי את דבריו. בשנות ה-30, כשהתעמולה בגרמניה התחילה, האשימו את היהודים. עכשיו כשיש יוקר מחיה החרדים אשמים. ליברמן לחוץ מסיבות אחרות. כל בן אדם נורמלי היה לחוץ. מר ליברמן לא נקנה את השטויות האלה, אתה האשם ביוקר המחיה. הבטחת סיוע, אם תעשה צעדים גדולים נגיד לך ישר כוח. לא נוותר ולא נרפה. השמצות לא יעזרו לך".

ח"כ מאיר פרוש הגיב לליברמן ואמר: כי "האשמה של ליברמן שיוקר המחיה הוא בגלל החרדים, שווה להתייחסות כמו האשמה שיוקר המחיה הוא בגלל אלה ששותים הרבה בלילות ולמחרת הם ישנים".

כזכור, דרעי תקף את ליברמן בשבוע שעבר במהלך מסיבת עיתונאים שקיים בחדר סיעת המפלגה בכנסת. "אני שומע תירוצים על העליות המחירים, ויש רק אדם אחד וסיבה אחת לכל ההתייקרויות - אביגדור ליברמן. בגלל יצר נקמה רעה וקשה בציבור החרדי, הוא החליט נגד כל המדיניות של כל הממשלות הקודמות להעלות מיסים על מוצרים באופן שרירותי", אמר, "פתאום הוא דואג לסוכר ולהשמנה יתרה של הציבור? הוא הלך בצורה אכזרית וצינית להעלות מיסים. אם מותר לו להעלות מיסים אז למה הרשתות לא יעלו? קבלו אור ירוק. הסיבה העיקרית היתה יצר של נקמה שהוביל לכל גלי ההתייקרויות הללו. אולי רציתי להתנקם בציבור החרדי אבל גם הציבור של עולי ברית המועצות יסבלו מיוקר המחיה".