ראש אגף האבטחה בשב"כ נמצא בימים האחרונים באיחוד האמירויות ומקיים מו"מ עם רשויות הביטחון בדובאי בנסיון לפתור את המשבר סביב אבטחת הטיסות של חברות התעופה הישראליות, כך אמרו בכירים ישראלים ואמירתים שמעורים בנושא.

לנוכח המחלוקת בעניין דרישות האבטחה הישראליות היה חשש להפסקת כל הטיסות בין המדינות החל מהיום, ה-8 בפברואר. בכירים ישראלים ואמירתים אמרו כי משלחת השב"כ הגיעה לאיחוד האמירויות בבהילות ביום ראשון בנסיון לפתור את המשבר. הבקשה המרכזית של ראש אגף האבטחה בשב"כ היתה לקבל זמן נוסף למו"מ. האמירתים בתגובה הסכימו לתת ארכה נוספת של כמה שבועות עד סוף פברואר.

מאחורי הקלעים התרחשו בימים האחרונים מגעים רבים בין הצדדים בנסיון להשיג ארכה ולמנוע מהנושא להפוך למשבר מדיני רחב יותר שיפגע בהסכם השלום בין המדינות. החשש היה שאם חברות תעופה ישראליות לא יוכלו לטוס לדובאי גם חברות אמירתיות לא יוכלו לטוס לישראל.

במגעים היו מעורבים כמה מיועציו של ראש הממשלה נפתלי בנט, בכירים במשרד החוץ ובשב"כ. בכיר באיחוד האמירויות אמר כי אחת הבעיות היתה מסרים שונים שהגיעו מגורמים שונים בישראל בנושא דבר שיצר אי הבנות והחריף את המתיחות.
 
 ביום שישי נכנסה גם שרת התחבורה מירב מיכאלי לסוגיה. מיכאלי קיימה שיחות עם כמה גורמים בינלאומיים והבינה כי קיים קצר בתקשורת בשל ריבוי הערוצים בהם מתנהלים המגעים. ביום ראשון מיכאלי שוחחה עם ראש הממשלה בנט ואמרה לו כי האמירתים רוצים לעבוד רק עם גורם ישראלי אחד בכיר ומוסמך בנושא משבר הטיסות. בנט ביצע יישור קו והבהיר כי ראש השב"כ רונן בר ואנשיו יהיו אחראים על הנושא.

בכירים באיחוד האמירויות אמרו כי המחלוקת סביב אבטחת הטיסות הישראליות ידועה שנה שלמה, אך בישראל גררו רגליים בסוגיה וסירבו להתגמש. בכירים באיחוד האמירויות ששוחחו בימים האחרונים עם ראש השב"כ רונן בר הבהירו לו שדרישות הביטחון הישראליות הן בבחינת הפרה של הריבונות האמירתית בנמל התעופה בדובאי, וכן עלולות להביא לפגיעה בתפקוד שדה התעופה בו עוברים עשרות מיליוני נוסעים.

האמירתים גם נפגעו מכך שאנשי השב"כ אמרו להם שכל המדינות בעולם מסכימות לדרישות האבטחה שישראל דורשת. לאחר שביקשו דוגמאות לגבי אילו מדינות מדובר ביצעו האמירתים בדיקה וגילו כי טענות השב"כ אינן מדוייקות. הדבר הביא לפגיעה באמון בין הצדדים.

השיחות של משלחת השב"כ בדובאי יימשכו גם היום. בשלב זה לא ברור האם ניתן יהיה להגיע לפתרון. החשש גם בישראל וגם באיחוד האמירויות הוא שמשבר האבטחה לא ייפתר ויהפוך למשבר מדיני שיעיב על היחסים בין המדינות.