שר האוצר לשעבר, ח"כ ישראל כ"ץ (הליכוד), שוחח הבוקר (שלישי) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM והתייחס למדיניות הכלכלית של הממשלה הנוכחית, ולסערה שעורר מחליפו בתפקיד, אביגדור ליברמן, אתמול כשציין את המגזר החרדי כאחד הגורמים ליוקר המחייה.

"אני חושב שיש כאן דבר פשוט מזעזע. בתוך מדינת העם היהודי יש אנטישמיות. מה הקשר בין החרדים, רמת העבודה, היקף העבודה של גברים חרדים, לבין יוקר המחיה? שום קשר. מאחר ושר האוצר נקלע כאן למצוקה ציבורית, אפילו התקשורת כבר מותחת עליו ביקורת שזה לא יאומן, הוא פשוט חיפש איזשהו שעיר לעזאזל להכות כדי לכנס סביבו איזה שבט מדומה, וזה חמור ביותר כי מדובר כאן בציבור גדול", פתח כ"ץ את דבריו.

"כל מדינת ישראל שנמצאת במצוקה, חוץ מהעשירים ביותר, כולם סובלים עכשיו. במצוקתו, במקום לבוא ולהודות ולהביא תוכנית שגם נתניהו כרה"מ לשעבר וגם אני כשר אוצר לשעבר וכל כל האופוזיציה יתמכו בכל חקיקה שקשורה להגנה ופיצוי מפני הקורונה, הנה אני מודיע את זה, הוא יכול להביא את זה עוד ביום רביעי, להעביר החלטה במהירות. במקום לעשות את זה, הוא מכה בחרדים. אני פשוט בז לדבר הזה. פשוט בושה שקורים דברים כאלה במדינת היהודים", המשיך.

"ליברמן מנסה לברוח מכישלון על זה שהוא מכה ביהודים, סליחה, בחרדים. בחו"ל קראו לזה 'ביהודים' כאן זה 'בחרדים' - אותו דבר אגב. אותו הדבר. הוא יהודי יקר והוא התבטא התבטאות אנטישמית, חד וחלק. יש דרך לטפל בהעלאת אחוזי הפריון ואחוזי העבודה של כלל הציבור וגם החרדים, יש דרכים לעשות כאן דברים", הוסיף כ"ץ. 

בהמשך נשאל כ"ץ מה היה עושה אחרת מהממשלה הנוכחית, והשיב: "שני דברים, אני עשיתי אותם ואני מציע לעשות אותם ויש תוכניות מוכנות. שיקרא לפקידים ויגיד להם: 'תביאו את רשת הביטחון שהייתה, נמשיך אותה עד סוף שנת 2022'. עכשיו יש עוד זן ועוד זן, בוא תפרוס רשת, שאנשים יידעו שאם ייפגעו, אז הם יפוצו".

"כשאני הגעתי, הבנתי שזרקו מספרים ווידאו שלא יוכלו לקבל אותם, לכן הזזתי את מי שהזזתי ושחררתי את הדברים והצלתי את האנשים והעסקים. שאל אותי ינון 'מה הייתי עושה?' התחלתי בסעיף הראשון, ממשיך את רשת הביטחון. מאחר והתברר שהקורונה ממשיכה, אז אני פורס רשת ביטחון מותנית עד סוף 2022. דבר שני, הממשלה מעבירה חקיקה להקפיא את כל ההתייקרויות שקשורות בה באופן ישיר ובאופן משתמע, והדבר שלישי - המעסיקים חותמים שהם מתחייבים - בתמורה לזה שלא מעלים להם את הדלק ואת כל הדברים האחרים - להקפיא את כל המחירים", סיים כ"ץ את דבריו. 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm