פרסום ראשון: שר האוצר אביגדור ליברמן שיגר לפני שעה קלה מכתב לראש הממשלה בנט, בו הוא מבקש לדון בישיבת הממשלה הקרובה בהקמת ועדת חקירה ממלכתית בנוגע לפרשת הריגול המשטרתית. "השבוע נחשפנו למידע המעלה חשדות חמורים ביותר לגבי התנהלות המשטרה בכל הנוגע לשימוש בתוכנת רוגלה ושאיבת מידע מטלפונים פרטיים של אזרחים ובעלי תפקידים בכירים ללא צו שופט ובחריגה מסמכות", כותב ליברמן לראש הממשלה.

"כמי שנכווה בעבר באופן אישי מההנהלות דומה של המשטרה, אבקש לדון בישיבת הממשלה הקרובה בהקמת ועדת חקירה ממלכתית שתוסמך לבחון את התנהלות המשטרה ומתן המלצות לצעדים שיש לנקוט בשם השבת אמון הציבור בהתנהלות רשויות אכיפת החוק".

המכתב הגיע יממה אחרי שליברמן נשא דברים בנושא בישיבת סיעתו בכנסת ואמר כי ידרוש הקמת ועדת חקירה ממלכתית ולא שום ועדה אחרת. "אם הדברים הם נכונים, מדובר ברעידת אדמה בדרגת 9 בסולם ריכטר", אמר אתמול שר האוצר בישיבת סיעת ישראל ביתנו. "אני עברתי משהו דומה לפני הרבה שנים. ב-2010 פורסם דו״ח מבקר המדינה על האזנות סתר, כשאני הייתי במרכז הפרשה וכל מי שמכיר את העובדות יודע שדובר על עבירות חמורות, שבוצעו בהוראה של ניצב מזרחי וכל מי שעבר על העובדות מבין שניצב מזרחי התנהל כמו אחרון העבריינים ולא קיים סעיף בחוק שהוא לא עבר עליו, ולמרות כל זה ולמרות דו״ח מבקר המדינה היה ניסיון שהצליח לצערי לטייח את הפרשה תחת ״במסגרת פעלתנות יתר״.

"אותו טיוח הביא אותנו לפרשה שאנחנו מדברים עליה היום. לכן שוחחתי עם מזכיר הממשלה ואמרתי שאדרוש ביום ראשון בישיבת הממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית, שום ועדה ממשלתית ולא פנימית ולא משרדית, צריך להביא שופט או שופטת עליון בדימוס שיעמוד בראש הוועדה. חייבים לחקור את כל הנסיבות ואת כל הממצאים ולהגיע למסקנות ברורות, ולא לטייח שוב כמו שהיה בפרשת האזנות סתר ואני מציע לכולם לרענן את זכרונם על אותה פרשה".

ליברמן גם טען כי גזר דינה של פאינה קירשנבאום, מי שהייתה חברת מפלגת ישראל ביתנו, ומרצה עונש מאסר של 10 שנים על לקיחת שוחד והלבנת הון, אינו מידתי, ואמר כי ידרוש לבדוק האם בפרשה הזאת נעשה שימוש באמצעים הטכנולוגיים האסורים. "להערכתי אותו שופט שכתב את פסק הדין פעל משיקולים פסולים, זרים, לא ברורה לי המוטיבציה שלו והמניע שלו. אף אחד חוץ ממני לא קרא את כל חומרי החקירה והעדויות, איו שום קשר בין הראייות והעדויות לבין פסק הדין ולכן אנחנו נדרוש לבדוק אם גם בחקירות האלה נעשה שימוש באמצעים פסולים. באופן כללי האירועים ששמענו עליהם מעלים הרבה מאוד שאלות, יותר מדי שאלות, אני חוזר ואומר, אני מתכוון לדרוש להקים ועדת חקירה ממלכתית ולא נסתפק בשום ועדה פנימית או ממשלתית או פרלמנטרית אלא רק חקירה ממלכתית״.