בית משפט השלום תל-אביב-יפו דחה היום (רביעי) את בקשתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, להורות לראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, אשתו שרה ובנו יאיר, להעביר לידיו רשומות רפואיות בתחום בריאות הנפש, לחתום על כתב ויתור על סודיות רפואית ולהיבדק בידי פסיכיאטר מטעמו, לשם עריכת חוות דעת במסגרת התביעה שהגישו בני משפחת נתניהו נגדו.

משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני

בית המשפט הורה לבני המשפחה להשיב לחלק מן השאלות שנכללו בשאלון ששלח אולמרט, אולם הדרישה לחייבם להשיב לשאלות הנוגעות למצבם הנפשי – נדחתה.

בתצהיר ההחלטה של בית המשפט, נכתב: "מקום שבו הפרסום כלל אמירה כללית, לא ממוקדת, שאינה מתייחסת לאירוע נקודתי, יש למנוע מצב שבו דרישה לגילוי מסמכים תהפוך למסע דיג שתכליתו לנסות ולאתר ראיה, שתאפשר להוכיח בדיעבד את אמיתותו של הפרסום, ולצד זאת, להביך את התובע".

בית המשפט הוסיף כי אין בהחלטה זו פגיעה ביכולתו של אולמרט להוכיח את טענת "אמת דיברתי" שהעלה, וצוין כי ברשותו אמורות להיות ראיות חלופיות, שעל קיומן הצהיר קודם לכן, גם בעדותו בבית המשפט.

כזכור, בני משפחת נתניהו הגישו תביעה לפי חוק איסור לשון הרע, נגד אולמרט, לאחר שבראיון לאתר "דמוקרט טי.וי" ייחס להם מחלת נפש שאינה בת-שיקום.

בכתב ההגנה שהגיש אולמרט, הוא טען כי הדברים שאמר בריאיון היו אמת, ודרש כי התובעים יחשפו רשומות רפואיות המתעדות את מצבם הנפשי, וישיבו לשאלונים הנוגעים לטיפולים בתחום בריאות הנפש שעברו, לטענתו. בני המשפחה התנגדו לדרישה, וטענו כי היא נועדה להלך עליהם אימים, ולמנוע מהם להמשיך בניהולה של התביעה.