אחרי שהוצגה אמש על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, בממשלה אמרו היום (חמישי) כי הם לא שלמים עם תכנית המאבק ביוקר המחיה.

חבר הכנסת אביר קארה, סגן השר במשרד ראש הממשלה, אמר ב"כאן ב'" כי "התוכנית לעצמאים אתמול לא הייתה מספיק מגובשת. יהיה מענה לכל אדם שנפגע לפי פגיעה במחזורים בימים הקרובים. אני זוכה בעניין לתמיכה מרה"מ ורה"מ החליפי". בנוסף הבטיח: "יהיה מענה לעסקים שנפגעו בגל האומיקרון, לא יהיו פשרות בנושא".

עוד אמר סגן השר, כי "כל מקום שיש בו חסימה של תחרות זו עבירה על החוק, מונופול הוא לא עבירה על החוק. יש הרבה רעיונות פופוליסטיים. כשמוסיפים רגולציה מקבלים את ההפך. הדבר היחיד זה עוד ועוד תחרות. חוסמת התחרות מספר 1 זו המדינה עצמה".

בתוך כך, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, אמרה בגל"צ כי "לפיד ואני לא היינו שבעי רצון, והתעקשנו שיהיה מענה מלא יותר לעצמאים, אבל היכולת לאמוד את הפגיעה שלהם תהיה רק סביב פברואר. אני מחויבת למצוא להם פתרון".

אורנה ברביבאי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אורנה ברביבאי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

היא הבהירה כי "התוכנית חלקית ולא נותנת מענה להכל, אבל יהיו לה תוכניות משלימות. בסך הכל - היא נותנת מענה ליוקר המחיה, בעיקר לציבור העובדים שכורע תחת הנטל".

רועי כהן, נשיא לשכת ארגוני העצמאים, אמר בגל"צ כי מדובר ב"תוכנית מנותקת. כמעט 600 אלף עצמאים לא הולכים לקבל שום דבר, והיה מצופה מרה"מ והשרים להתייחס אליהם, ולא באמירה אגבית. לא הגיוני שהם כל פעם יופקרו לגורלם".

בתוך כך, יו"ר ועדת הכלכלה חבר הכנסת מיכאל ביטון (כחול לבן) שוחח עם בן ניסים משעל וגיא פלג ב־103fm והביע את דעתו על פרטי התוכנית. 

"יש פה צעד ראשון בכיוון נכון אבל יש גם כמה טעויות. בסוף, הכסף הגדול צריך להגיע לחלשים ביותר, וכשאתה רואה שמוקצים 250 מיליון בלבד למי שמקבל שכר נמוך כמענקי עבודה ו־2 מיליארד להטבות מס, אז הפעולה הזו חסרה. המהלך הזה הוא מהלך ראשון וטוב. ישבתי אתמול עם רה"מ ואמרתי לו שבסוף זה צריך להגיע לחלשים ביותר. אני עוסק ביוקר המחיה כבר חודשים רבים. הטבות המס שנעשו באשר לצהרונים עוזרות לקבוצה מאוד מסוימת. אני רוצה לדבר על אלה שעובדים בשכר מינימום - הם יצאו לעבודה, המענקים לאלה שעובדים ומרוויחים רק שכר מינימום הם בשווי 250 מיליון שקל". 

עוד הוסיף כי: "צריך לתת לקשישים, אין פה התייחסות. אני רוצה לדבר גם על האנשים שעבדו כל חייהם ונשארים הכי נמוך שיש. הם צריכים לקבל את רוב הכסף, וכך גם העסקים הקטנים והבינוניים שכל הקורונה נפגעו וחלקם גם באומיקרון. אני נלחם, ומה שאני אומר נמצא בגיבוי מלא של גנץ. אתם צודקים שהמהלך חלקי ולא שלם, וחייבים לעשות מהלך מסיבי וגדול יותר. העיסוק ביוקר המחיה לא יכול להיות שבועיים בקטע אופנתי בגלל שזה עלה לכותרות, אני עוסק בזה ארבעה חודשים ונלחם על זה יום יום. אני מתכוון לשפר את התוכנית הזו. אין פה כרגע שום התייחסות לעסקים קטנים ובינוניים ואי אפשר לטפל רק בשכירים".