שר המשפטים גדעון סער (תקווה חדשה) פרסם אמש טיוטת תקנות לפיה שימוש עצמי בקנאביס יוגדר כעבירה מנהלית, ללא רישום במרשם הפלילי. אורן לייבוביץ', עורך המגזין 'קנאביס', שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והתייחס לדברים.

"מדובר בהקלה נוספת על הקלה שהחלה באפריל 2019, גלעד ארדן הכניס מודל של חצי הפללה, שרק אם נתפסים בפעם הראשונה והשנייה בכמות של עד 15 גרם לשימוש עצמי אפשר לעבור למתווה של ללא הפללה. העבירה נשארת עבירה פלילית בהגדרה הרשמית שלה, אם עוברים על עבירה נוספת אתה לא עומד בהגדות וממשיך להליך פלילי", הסביר.

לדבריו, הצעתו של שר המשפטים קובעת כי בכל מקרה לא תהיה כפיפות להליך פלילי, "אלא עבירה מנהלית כמו עבירות תנועה או עבירות מהסוג הזה". 

לייבוביץ' הוסיף כי לא מדובר בהרבה שינוי, "השימוש כנראה לא יצטמצם. יכול להיות שזה יעודד שימוש, אך יש הרבה מאוד אנשים שקנאביס לא עושה להם טוב. אנחנו מאמנים שנכון ללכת לכיוון של הסדרה, וכן לאפשר מכירה חוקית לבגירים שרוצים מכיוון שמי שמרוויח מהמהלך הזה חוץ מהצרכנים שלא יופללו הם בעיקר ארגוני פשיעה".

"זה כסף שמשמן את גלגלי משפחות הפשע בישראל, ואנו חושבים שעדיף שהכסף ייכנס כמיסים כאוצר המדינה לטובת כולנו. זה אמור להגיע לוועדת חוקה חוק ומשפט ויש שם רוב מוחלט בעד, אך כשהיה ניסיון להעביר את אותן תקנות רע"מ התנגדה בתוקף ואיימה להפיל את הממשלה. זה יהיה מעניין לראות", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm