התכנית הכלכלית שהציגו שר האוצר אביגדור ליברמן, ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, תפסה הבוקר (חמישי) את ינון מגל ובן כספית בתכניתם ב-103FM, כשהם, כהרגלם, בצדדים מנוגדים של המתרס. במהלך השיחה, שכמובן לא נשארה על מי מנוחות, האשים כספית את מגל כי הוא "מתהפך כמו סטייק", בעוד מגל השיב: "יש מדד חדש לאדם טוב - מי שמשלם מיסים. זה ראש הממשלה שלנו. בוקר טוב. יש לנו מדדים חדשים".

עם פתיחת התכנית, מגל השמיע שיר שנכתב לכבודו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. בתגובה, כספית טען כי "אתם עמוק בעבודה זרה. אני בעד מוזיקה אז קדימה, קרחנה". 

לאחר מכן הוא פנה לדבר על התכנית הכלכלית שהוצגה אמש ושטח את דעתו עליה: "מה שבנט, ליברמן וברביבאי עשו כאן הוא מצוין ולא מספיק. העיקרון נכון, לא המשפחה משלמת מיסים אלא המשפחה העובדת. אם ליברמן שאמר שיהיו עוד חבילות בדרך צודק, סבבה. התוכנית מעודדת את האנשים שיוצאים לעבודה, ממה שאני מבין החולשה העיקרית שלה הוא שנותנים את הנקודות לילדים בגילאי 12-6 ולא בגילאי 1-5 כי להם כבר נתנו. אני אומר, תנו עוד, 1-5 זה הכי מסובך". 

מגל דווקא בחר לצטט את העיתונאי סבר פלוצקר שאמר כי "זו לא התרופה ליוקר המחייה. מה עם העניים והמסכנים? לא יקבלו. מה עם אלה שלא יכולים לקנות בסופר? תודה בנט, תודה ליברמן, מעולה".

ראש הממשלה בנט במסיבת העיתונאים (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
ראש הממשלה בנט במסיבת העיתונאים (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

בשלב זה, הוויכוח עלה שלב כאשר כספית הציג את צעדי הממשלה שכבר נעשו בחודשים האחרונים: "המסכנים, העניים והחלשים מקבלים בלי סוף, לחיילים הועלה השכר, קצבאות הזקנה עלו בצורה חדה". מגל: "אתה יכול להגיד זקנים חיילים, אבל בסוף הם העלו מיסים. מילא הם פוגעים בעניים המשתמשים בתחבורה ציבורית, עכשיו הם פוגעים בדבר שהוא הכי חשוב - להציל את כדור הארץ. הם מעלים מחירים. ליברמן לא מבין כלום בכלכלה, בנט לא מבין כלום והוא שבוי של ליברמן. אתה לא מבין שזה ורטיגו של האנשים הללו? אני חייב להגיד לך מילה טובה לזכותו של ליברמן, הוא פרגן לעיתונאים, כל הכבוד".

כספית: "מי שנמצא בווריטגו זה דווקא אתם, כל מה שאני אומר זה עובדות". מגל: "זה בזכות הממשלה הקודמת". כספית: "ברור שהכל נתניהו שזה טוב, וכשזה לא, קוראים את סבר פלוצקר".

לסיום, מגל התייחס לדברים שאמר כספית במהלך השיחה, שלטענתו היו נגד הציבור החרדי: "כמה אנטישמיות בספיץ אחד? כמה הטרלות. מה זה הדיבור הזה? למה אתה לא מדבר ככה על החרדים? למה אתה מדבר רק על החרדים? אם מעניינים אותך אחוזי התעסוקה, יש מלא הייטק אצל החרדיות ומשלמים להן פחות כי מפלים אותן".

כספית: "אחד כי בא לי, אתה לא הרגולטור שלי. תמחק את הפרצוף נפט הזה, גם הטון שלך לא מאיים עליי. אתה חוזר לנרקסיסטיות ולטנטרום". מגל: "תסביר לי מה אתה מדבר בכזו התנשאות על החרדים? אתה לא מגיע לאפס קצהו של חרדי, של ילד בגן שהידע שלו בתורה פי 400 ממך, אתה מדבר על החרדים? אז דבר על הערבים לפני".

כספית סיכם את חלקו בדיון בתקיפה על מגל: "נגמר מסע ההכפשות? אם הייתי צריך להגיד אותך, הייתי מכניס את המונח מניפולטור צעצוע. אתה מניפולציה מהלכת. הערבים רוצים להשתלב, הדבר שאני הכי שונא הוא צביעות". 

סייעה בהכנת האייטם: מיכל קדוש, 103fm