בעקבות הדחת ברדוגו: ראשי מפלגות המחנה הלאומי החליטו להשעות את הראיונות בגלי צה״ל עד להודעה חדשה, כך נמסר היום (חמישי) מטעמם. ההודעה מגיעה לאחר שחברי כנסת מהליכוד, בהם אמיר אוחנה, גלית דיסטל אטבריאן ויואב קיש, הודיעו כי בכוונתם להחרים את תחנת הרדיו של גלי צה"ל. זאת, בעקבות הדחתו של יעקב ברדוגו מהגשת התוכנית "וילנסקי את ברדוגו", אותה הגיש בשש השנים האחרונות.

הראשון להודיע על כוונתו להחרים את התחנה היה ח"כ אמיר אוחנה, שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני אחד מרבים מאוד שאהבו להאזין לברדוגו. אהבתי גם להתראיין אצלו. לאור פיטוריו ועד להודעה חדשה, לא אתראיין עוד בגל"צ. מי שמעוניין להאזין לרדיו צפון קוריאה - שיבושם לו. אני קורא לחברים נוספים המוחים נגד הבולשביזם הזה להצטרף. די למנטליות העבדים. הם זקוקים לנו לא פחות משאנחנו להם".

אחריו, גם ח"כ גלית דיסטל אטבריאן הצטרפה לחרם וכתבה: "עד שיופסק תהליך הטיהור של הימין מהמרחב הציבורי - גם אני מחרימה את תחנת השידור גלי צה"ל. אני קוראת לכל חברי מהאופוזיציה לנהוג באופן דומה. או תקשורת שיוויונית. או לא תקשורת בכלל. גמרנו עם הדיכוי. חלאס".

ח"כ יואב קיש הסתפק בציוץ קצר ונחרץ בו הודיע: "לא מתראיין יותר בגל"צ". גם ח"כ קטי שטרית הודיעה: "נגמרו הימים שיורקים עלינו ואנחנו אומרים שזה גשם וממשיכים הלאה. לא אתראיין יותר בגל"צ!". גם ח"כ אופיר כץ הצטרף לחרם והודיע "גם אני לא אתראיין יותר בגל״צ". 

ולא רק בליכוד: גם ח"כ עמיחי שיקלי הצטרף לקריאות החרם וכתב: ״הליברל״ הדגול בני גנץ ממנה ללא מכרז וללא ועדת איתור מפקדת ״זמנית״ לגל״צ, וזאת חותכת בזה אחר זה את המגישים הימניים; אמיר ואחריו יעקב ברדוגו. כך בדיוק נראית סתימת פיות בולשביקית. מכאן קדימה לא אתראיין בתחנה ואפעל ככל יכולתי להוביל לסגירתה".

יעקב ברדוגו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יעקב ברדוגו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כאמור, רשת גלי צה"ל הודיעה מוקדם יותר היום כי ממלאת מקום מפקד גלי צה"ל, גלית אלשטיין, הדיחה את ברדוגו מהגשת יומן הערב של גלי צה"ל, "וילנסקי את ברדוגו", אותה הגיש בשש השנים האחרונות. כעת תעבור התוכנית לפורמט של יומן חדשות לסיכום אירועי היום, בהגשת ירון וילנסקי.

עוד נמסר מגלי צה"ל, כי המהלך "נעשה בהתאם לקו העריכתי של גלית אלטשטיין, לייצר הפרדה ברורה בין חדשות לפובליציסטיקה, ובהתאם למדיניותה להרחיב משמעותית את הסיקור של כתבי מערכת החדשות של גלי צה"ל בנושאים אזרחיים, כלכליים, חברתיים, צבאיים וביטחוניים, התכנית וילנסקי את ברדוגו תבוטל".

כאמור, במקום "וילנסקי את ברדוגו", ישודר בין השעות 17:00 ל-18:00 יומן חדשות לסיכום אירועי היום, שבמסגרתו, תורחב משמעותית הבמה שתוענק לתוצרי מערכת החדשות של גלי צה"ל: חשיפות, דיווחים, סקירות ופרשנות של כתבי המערכת, תוך מתן בולטות לנושאים האמורים.