הקרע התאחה: פגישת פיוס בין יו"ר הליכוד בנימין נתניהו לבין יו"ר מזכירות הליכוד ח"כ ישראל כ"ץ התקיימה השבוע בלשכת נתניהו שבמשכן בכנסת.

ה"סולחה" התקיימה אחרי כחודשיים של מתח בין השניים. הקרע נוצר בשל קרבות הירושה בליכוד, על רקע הערכות כי נתניהו קרוב לסגירת עסקת טיעון שתוביל לפרישתו מהפוליטיקה. כ"ץ הבהיר כי אם וכאשר נתניהו יעזוב את ראשות הליכוד, הוא שואף להתמנות ליו"ר הזמני, ולאחר מכן יעשה כל מאמץ כדי להקים ממשלה בראשות הליכוד במסגרת הכנסת המכהנת.

נתניהו מצדו תקף את כ"ץ על פרשת הליכודניקים החדשים, וטען כי כ"ץ, כיו"ר מזכירות הליכוד, לא פועל לסילוקם, לכאורה מתוך האינטרסים הפוליטיים שלו במסגרת קרבות הירושה העתידיים.

בנימין נתניהו, ישראל כץ (צילום: נועם ריבקין, פלאש 90)
בנימין נתניהו, ישראל כץ (צילום: נועם ריבקין, פלאש 90)


אחרי שהיועמ"ש היוצא אביחי מנדלבליט סיים את כהונתו בלי לסגור עסקת טיעון וקרבות הירושה בליכוד נפסקו זמנית, כמה אנשי הליכוד פעלו כמתווכים כדי להביא לפיוס בין נתניהו וכ"ץ. השבוע מאמצי התיווך הניבו פרי, ונתניהו יזם את המפגש עם כ"ץ.  לדברי הגורמים המעורים בפרטים, "הפגישה התקיימה ברוח טובה. הצדדים התפייסו ואף הועברו מסרים חשובים וחיוביים עבור כ"ץ, שלא ניתן לפרטם בשלב זה". 

כ"ץ הביא לפגישה את הצעתו לנצל את סערת האזנות הסתר ואת גל ההתייקרויות כדי ליזום מחאה נרחבת, שמטרתה להפיל את הממשלה ולעצור את משפט נתניהו. נתניהו תמך בארגון המחאה, שתקודם במזכירות הליכוד בהקדם האפשרי.

לקראת כינוס המזכירות ואישור של תוכנית המחאה הנחה נתניהו את כ"ץ "להקפיד על אווירה עניינית במהלך הדיון ולמנוע מהמשתתפים לתקוף את מערכת המשפט". להערכת גורמים במערכת הפוליטית, דרישה זו "מצביעה על כך שהוא לא ויתר על האופציה של עסקת הטיעון".

בעקבות המפגש כונסה מזכירות הליכוד. לדברי גורמים שנכחו בדיון, במהלך הישיבה נאמר כי "צריכים להרים מחאה רחבה, חזקה והמונית".
משתתף אחד אמר כי "כדאי ללמוד מהדגלים השחורים ולאמץ את השיטות שלהם: הם היו בצמתים ועל הגשרים יום־יום, שבוע־שבוע, בכל מזג האוויר ובכל מצב, גם בסגרים".