חבר הכנסת רם שפע (העבודה) שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב בתכניתה "איפה הכסף" ב-103FM והתייחס לעסקת החבילה למשק שהוצגה היום על ידי שרת הכלכלה אורנה ברביבאי. בדבריו, ח"כ שפע ביקר את התכנית וטען כי היא נעשתה כחלק מ"מהלך לא ראוי. אין כאן העלאה של שכר המינימום. בטווח הארוך, מעלים רק בחצי שקל העלאה וזה ירידה ביחס למדד".

בתחילת הדברים התייחס חבר הכנסת לתכנית הכלכלית שהוצגה על ידי שר האוצר אביגדור ליברמן: "אני באמת מאמין שגם הוא, שרת הכלכלה וראש הממשלה עושים כל מה שהם יכולים כדי לתת מענה מיטבי לתפיסת עולמם. העניין שהוא שמאז ומתמיד מפלגת העבודה הגיעה לפה כדי לצמצם פערים בחברה הישראלי. כשאתה מסתכל על יוקר המחיה אתה רוצה לפתור את הבעיות המדיניות. חייבים לטפל במשבר הדיור בישראל כחלק מהדבר שמשפיע הכי הרבה על יוקר המחיה, זה חייב להיות יעד שלנו".

לדבריו, היעד הראשי צריך להיות צמצום הפערים בין האזרחים. "הממשלה עשתה הרבה דברים מצוינים וגם בתכנית יש אלמנטים חשובים, אבל כשרוצים לאפשר לכל מי שחי בישראל הזדמנות שווה, צריך לצמצם את הפער", טען שפע שאף הוסיף כי "התכנית הזו בינתיים לא נותנת את המענה".

חבר הכנסת הסביר כי הצעתה של מפלגת העבודה, לפיה המדינה תממן חינוך מגיל אפס ועד גיל 3, יאפשר לקופת המדינה להרוויח: "מחר בבוקר זה ישאיר יותר כסף פנוי מכל התכנית הזו יחד. כשנותנים מענה שמשפיע על יוקר המחיה, אתה נותן מענה גם למעמד הביניים שקורע תחת הנטל, וגם עוזר למי שהכי מוחלש לטפס מעט למעלה. בשביל זה אנחנו פה, אנחנו נדאג שבתכנית יהיו שינויים".

הדרך לבצע את השינויים, על פי דבריו של ח"כ שפע, היא דרך שיתוף פעולה עם מפלגות נוספות בקואליציה אשר חולקות את השקפת העולם של מפלגת העבודה בנושאים הכלכליים. "חבריי לסיעה, גם חבריי ממרצ, חושבים אותו דבר. אני מקווה שעוד מפלגות יצטרפו. אנחנו מדברים על כמעט מיליון וחצי ישראל שאנחנו מאמינים שמחר בבוקר צריך לעלות להם את השכר וודאי בפעימות הראשונות. לא יכול להיות שנדבר על עליה של חצי שקל ואנשים יחגגו - אין פה בשורה וגם עכשיו התנגדנו לזה, גם מרצ התנגדו ואני חושב שאנחנו הולכים לקראת משא ומתן משמעותי בדבר הזה".

עם זאת, הוא סירב להתייחס לנושא כפתח למשבר קואליציוני וציין כי "משבר זה מונח תקשורתי. אנחנו יודעים לפתור מחלוקות גם כשיש פערים גדולים. נעשה שיפורים לטובת הציבור, אני מקווה שתוך תקופה לא ארוכה כולם יהיו שבעי רצון. בממשלה יש מחלוקות ופערים, חלק חשוב זה אי הסכמות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm