הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו, שהתפטר בסוף השבוע שעבר מתפקידו בגלי צה"ל, לאחר שלטענתו בתחנה "סתמו את פיו" על ידי הזזתו מתפקיד המנחה בתוכנית "יומן הערב", התראיין היום (ראשון) בערוץ 13 והתייחס לפרשה שבמרכזה הוא עומד. בדבריו, ברדוגו תקף את מפלגת כחול לבן והעומד בראשה, שר הביטחון בני גנץ, את שרת הפנים איילת שקד וראש הממשלה נפתלי בנט וחשף: "בנט הציע לי את המקום השלישי במפלגה בבחירות האחרונות, הסירוב היה בוטה וגס, לא כלפיו, אלא כלפי הרעיון".

בתחילת דבריו, ברדוגו סימן מי עמד, לטענתו, מאחורי עזיבתו את התחנה בה שידר: "בראש ובראשונה זה גנץ, פחדן פוליטי, בן אדם שכבר שנים מנסה להשתלט על תחנה ציבורית ולהיות הבעלים שלה. עכשיו הוא הצליח באמצעות הפקידה שלו גלית אלטשטיין, שלא שירתה יום אחד בחייה בצה"ל. אני לא פובליציסט, אני פרשן פוליטית, גל"צ היום היא תחנה של כחול ולבן ושל הממשלה".

לאחר מכן, הוא תקף את שרת הפנים שקד וטען כי "היא יכולה להשאיר את דמעות התנין שלה בצד. אני יודע על מקרים שהיא ניסתה להצר את צעדיי, היא בעלת בריתו של גנץ". 

בנוסף, הוא סיפר כי דווקא שותפו לתכנית, ירון וילנסקי, לא דיבר איתו מאז שנודע כי לא ישדרו יחדיו את יומן הערב: "זה הדבר שהכי ציער אותי. הוא לא התקשר ואפילו לא שלח הודעה. אבל לי לא יסתמו את הפה, זו רק תחילתו של המאבק".

ברדוגו הוסיף כי הוא מאמין שסתימת הפיות לא תיעצר בו, ותעבור כעת לעיתונאים אחרים אשר מזוהים עם הימין. "רק הציבור הישראלי ישנה את העניין הזה. אני חושב שהוא מתחיל להבין טוב", אמר.

לאחר מכן, הוא התייחס לאפשרות שיכנס לעולם הפוליטי, כעת שהוא כבר לא משדר בגל"צ: "בנט הציע לי להיות מקום שלישי פעמיים. הפוליטיקה לא הייתה התחום שמעניין אותי, היא לא התחום שלי. בבחירות האחרונות בנט הציע לי מקום שלישי במקום דוידי, ממש במשרד שאני יושב בו עכשיו".

נפתלי בנט ובני גנץ (צילום:  REUTERS/Ronen Zvulun)
נפתלי בנט ובני גנץ (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)

"הפוליטיקה לא מעניינת אותי לחלוטין. בנט הוא לא העניין אבל לא היה יחיד, גם בסיבובים קודמים מפלגות מרכז נתנו הצעות. בנט הציע לי במועד א' ובמועד ד'. הסירוב היה בוטה וגס, לא כלפיו או הרעיון. אני מסביר, לפוליטיקה בדרך כלל לא אומרים לא אף פעם, אבל זה לא בדרייב שלי. יש אירוע גדול ואני חושב שאמשיך להיות פה למאות אלפים, אני חושב אפילו יותר", סיכם ברדוגו.