העיתונאי גדעון לוי שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ופרופסור אריה אלדד בתוכניתם ב-103FM, על מנת להתייחס לדברים שכתב בעקבות סיום העסקתו של יעקב ברדוגו בגלי צה"ל. במהלך השיחה, כספית ולוי נכנסו לעימות, במהלכו טען לוי כי "כספית וברדוגו הם תמונת מראה. כספית הוא עיתונאי מוכשר, יותר מלוטש ויותר מקצועי מברדוגו, אבל הוא מקדיש את מרבית מרצו למאבק בבנימין נתניהו, מהעבר השני ברדוגו מקדיש לפאר ולהלל את נתניהו. שניהם עובדים בשירות רעיון אישי ולכן ההשוואה ביניהם".

"בשביל לצאת נגד כספית צריך הרבה יותר אומץ מאשר לצאת נגד השמאל, הימין הציונות והיהודים. ועכשיו ברצינות - לרגע לא רק שלא קראתי להדחתו של בן כספית אלא כתבתי שאיש לא ידיח אותו וטוב שכך. אני לא חושב שזה יעלה על הדעת. הנושא היה בכלל אחר לגמרי, זה היה ברדוגו ובן השתרבב כדי להראות תמונת מראה", הסביר לוי.

בעקבות דבריו, כספית הציג תיקונים והראה כי גם הוא הודח בעבר, על כך טען לוי: "היום בתחנה שאתה נמצא בה איש לא ידיח אותך. זו הייתה פעולה זדונית נגדך שלא הייתה צריכה להיות אבל אני התכוונתי שהיום בעמדות שלך ובתחנה הזו איש לא ידיח אותך".

יעקב ברדוגו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יעקב ברדוגו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"כל הדברים שבן אמר היו תופעות מקוממות ביותר, התופעה שכתבתי עליה היום על הדחתו של ברדוגו שהוא וודאי לא כוס התה המקצועית והפוליטית שלי, אבל יש הבדל אחד גדול - יעקב ברדוגו מודח היום מגלי צה"ל ויש מאות אלפי אנשים שרואים בזה רמיסה שלהם. זה לא משנה אם התחושה מוצדקת או לא, זו התחושה. רומסים כל מה שאין לו מספיק ביטוי בגלי צה"ל ובאמצעי תקשורת אחרים, אם זה עדתי ואם זה פוליטי. אפשר לבטל את זה ולהגיד שזה סתם הצגות ומניפולציות, ואפשר גם להבין שיש מאות אלפי אנשים שברדוגו היה בשבילם סמל, זה הבדל גדול ועל זה כתבתי", הוסיף לוי.

בשלב זה, אלדד התערב בשיחה וטען כי זו הוכחה "שהשמאל שב ומשתלט על התקשורת". כספית השיב כי ""רק בתחנה הזו יש את ינון מגל, אראל סג"ל ואני לא רוצה להמשיך לאלף ואחד כיוונים – אתה מסתכל סביב? אתה הרי יודע שאפילו 'הארץ' שזה עיתון שמאלני יש בו כותבי ימין". 

בתשובה לדברים טען לוי כי "אני מגן על הנראות של הדבר הזה והנראות רעה מאוד. כשאתה רואה שאנשים תוך חודשיים שלושה כמו אלקבץ, ברדוגו וליטל שמש, והם כולם כל אחד אולי ראוי לסילוק, אבל כשרואים שזה קורה והרוח ממשיכה להיות הרוח של השמאל מרכז זה לא משנה מי מגיש פה ומי שם - בסוף זו הרוח של הארץ שלקחו לנו, המדינה שהלכה פייפן. האנשים האלו ראו בברדוגו פה שלהם, אתה יכול לאהוב או לא, ברגע שאתה סותם את הפה הזה ועוד בצורה שאם נתניהו היה מסלק מישהו, הסילוק של גנץ את ברדוגו זה סילוק ברוטלי מול המצלמות". 

בסיום הריאיון, כספית טען כי בניגוד לאחרים, ברדוגו בגל"צ סתם את הפה לשותפו להנחיה והפיץ "שקרים ופייק". לוי ציין כי הוא מסכים עם כספית ואמר: "אני לא הייתי ממנה אותו לשם בכלל אבל ברגע שהוא הפך לקול ציבורי שונה ואהוב, אי אפשר לבטל את זה ולהגיד 'לך הבייתה'. הנזק הוא הרבה יותר גדול מאשר המשך ההצגה הזו שבסה"כ אל הייתה עיתונות אלא הצגה טובה של תעמולה. אם אנחנו ננתח פעם, כמו שאיתי רום ניתח את הפייק ניוז של ברדוגו, אם תהיה לי סבלנות לנתח את הפייק ניוז של הכתבים הצבאיים אני אומר לך שהרשימה תתארך פי מיליון יותר מברדוגו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm