הדחת ברדוגו מגיעה לכנסת: בליכוד דורשים הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן את טענותיהם בנוגע להתערבות פוליטית בגל"צ בעקבות הדחתו של יעקב ברדוגו מהגשת תוכניתו בתחנת הרדיו של גלי צה"ל. לשם כך הגיש היום (שני) ח"כ שלמה קרעי הצעת חוק להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתעלה להצבעה במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב.

בהצעה מגולל חה"כ קרעי את ההיפוך לטענתו בעמדתו של שר הבטחון בני גנץ - מסגירת התחנה ל"השתלטות מוחלטת עליה", שהחלה לדבריו בהדחת המפקד הקודם שמעון אלקבץ, מינויה של גלית אלטשטיין כממלאת מקום מפקד התחנה וכן "הוצאה לפועל של הטיהור הפוליטי שביקש, על ידי הדחת אמיר איבגי, ישי שנרב וברדוגו".

"גנץ הבין שהוא יכול להפוך את התחנה עבורו מאויבת למאהבת, ויישם זאת בכל הכח", טען קרעי. "גלית אלטשטיין היא הזרוע הביצועית של שר הבטחון, בהתערבותו הפוליטית, הבוטה והמסוכנת בכלי תקשורת ציבורי. גם אם לא מדובר בעושת דברו, הרי שבהחלט מדובר בהיענות חריגה מצידה. עד כדי כך, שהלכה למעשה, הפכה גלי צה"ל לגלי צהל"ה - צבא ההגנה לממשלת ההונאה".

בהצעת החוק דורש קרעי "לפתוח בחקירה פלילית בעניין, כולל בדיקת מעורבותו של ראש הממשלה נפתלי בנט בקידום הדחתו של ברדוגו ובמסע הטיהור בתחנה. במקביל, יש להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתרד לשורש העניין".