בהזמנת יורש העצר וראש ממשלת בחריין: ראש הממשלה, נפתלי בנט, נחת היום (שני) במנאמה, בירת בחריין, במסגרת ביקורו הרשמי הראשון במדינה. רה"מ התקבל במשמר כבוד ע"י שרי החוץ והתעשייה של הממלכה, ראש הפרוטוקול, שגריר ישראל בבחריין ובכירים נוספים.

במהלך הביקור, ייפגש מחר רה"מ עם מלך בחריין, חמד בן עיסא אל-ח'ליפה, וכן עם יורש העצר וראש הממשלה של בחריין, סלמאן בן חאמד אל-ח'ליפה.

גנץ חותם על הסכם ביטחוני עם מלך בחריין (צילום: רויטרס)

טרם המראתו לבחריין מסר רה"מ בנט: "אני ממריא כעת לבחריין, לביקור רשמי ראשון של ראש ממשלה ישראלי בממלכה. זה אירוע מרגש. אני הולך לפגוש את המלך, את יורש העצר ולקיים שורה של פגישות, שהמטרה שלהן היא לצקת תוכן ואנרגיה בשלום בין שתי המדינות. אני חושב שבתקופה הסוערת הזאת חשוב שדווקא מהאיזור שלנו ייצא מסר של שיתוף פעולה, של רצון טוב, של עמידה משותפת מול איומים ושל בניית גשרים לשלום".

ראש הממשלה בנט בביקור בבחריין (צילום: חיים צח לע''מ)
ראש הממשלה בנט בביקור בבחריין (צילום: חיים צח לע''מ)

ראש הממשלה בנט בבחריין, צילום איתי בית און לע"מ

עוד הוסיף ראש הממשלה: "המצב של הצתות בתי יהודים בעיר הבירה של ישראל הוא דבר שלא מתקבל על הדעת. לכן, אני יכול להגיד לכם שכבר עכשיו משטרת ישראל מגבירה את רמת האבטחה והיא תדאג לאבטח את כלל תושבי העיר גם בשכונות רגישות - זה תהליך שכבר קורה. אבל, אנחנו לא זקוקים לפרובוקטורים שיבואו כדי להדליק את האיזור רק בשביל מטרות פוליטיות. אנחנו לא צריכים - לא את עופר כסיף, לא את בן גביר ולא את טיבי - שינהלו לנו את ירושלים. אנחנו נטפל בזה ונביא את היציבות והביטחון לתושבי העיר. זה התפקיד של ממשלת ישראל ולא של אף אחד אחר".

מלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה ונפתלי בנט (צילום: מרק ישראל סלם,רויטרס)
מלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה ונפתלי בנט (צילום: מרק ישראל סלם,רויטרס)

השניים נפגשו בוועידת האו"ם לשינוי אקלים שהתקיימה בחודש נובמבר בגלאזגו שבסקוטלנד, שם הזמין יורש העצר את ראש הממשלה לביקור רשמי ראשון במדינה.

במהלך הביקור, המנהיגים ישוחחו על דרכים נוספות להידוק הקשר בין המדינות ובפרט בקידום סוגיות מדיניות וכלכליות, בדגש על תחומי הטכנולוגיה והחדשנות. עוד ייפגש רה"מ עם שרי האוצר, החוץ, התעשייה והתחבורה של ממלכת בחריין, ועם נציגי הקהילה היהודית במדינה.

כזכור, לפני כשבועיים נחת שר הביטחון בני גנץ לביקור רשמי ראשון בממלכה. כשבוע לאחר ביקורו, סוכנות הידיעות הבחריינית הרשמית אישרה כי קצין ישראלי יוצב בשטחה, זאת כחלק מעבודת קואליציה הכוללת למעלה מ-34 מדינות. בבחריין ציינו כי מטרות הקואליציה כוללות את הבטחת חופש השיט באזור, הגנה על הסחר הבינלאומי והתמודדות עם פיראטים וטרור.