לאחר הביקורת: יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, מסר הערב (שני) הצהרה לתקשורת מלשכתו הפרלמנטרית בשכונת שייח' ג'ראח (שמעון הצדיק) בירושלים. 

בפתח דבריו, אמר בן גביר כי "בשעות האחרונות התחילו כל מיני הצעות מטעם מתווכים שניסו לפתור את מה שקורה כאן. הייתה הצעה של מאבטחים של הביטוח הלאומי שנמצאים כאן ישקיפו, זה לא רציני. הייתה הצעה של ראש עיריית ירושלים להקים כאן מצלמות. הייתה הצעה אחרת שהתביישתי לשמוע, של גורם שאמר בוא נעביר אותו עד הרמאדן נמצא לו דיור חלופי. אלו הצעות של ביזיון, הצעות של בושה".

"ראש הממשלה בנט אמר אתמול שזה לא בעיה מדינית בכלל, והיום פתאום הוא מדבר אחרת. ראש הממשלה תחזיר את השמירה על הבית של טל (יושובייב), כל מה שאני מבקש זה ניידת משטרה שתאפשר להם להתהלך כאן. אני לא הולך מכאן, הלשכה לא מתקפלת היא נשארת כאן. המקום כאן מוצא חן בעייני, ואני נשאר כאן. אנחנו בעלי הבית על ירושלים, מספיק עם ההפקרות ושיפסיקו עם האגו. אפשר לפתור את הסיפור הזה ואם לא רוצים, אני נמצא כאן כי זאת חובתי".

עוד אמר כי "שיפסיקו עם האגו גם של המפכ"ל של שר הבט"פ והממ"ז. אתמול ניסו בכוח לפרק את הלשכה, כדי לסתום לי את הפה, כדי לשלוח אותי מכאן. אני מודיע מכאן - האלימות לא תשבור ולא תנצח אותי. אני כאן כי הילדים של תושבי השכונה כאן מעניינים אותי. יש לי חובה כלפי הציבור, כלפי האנשים ואני כחבר כנסת לא יכול להישאר אדיש. הפקירו כאן את החיים של טל ומשפחתו ואני לא יכול להישאר אדיש".

בסיום, תקף את רה"מ בנט שאמר כי "לא זקוקים לפרובוקטורים שידליקו את האזור רק בשביל מטרות פוליטיות". "בנט נוכל, יש לו ממשלת הונאה. לפני הבחירות הוא הבטיח לתושבים שייגן עליהם, מאז הבחירות לא ראינו אותו פעם אחרת. תבוא לכאן אל תברח לבחריין, מספיק עם האגו שימו כאן שמירה למען הילדים", אמר.

איתמר בן גביר הקים את לשכתו בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים (צילום: צילום פרטי)
איתמר בן גביר הקים את לשכתו בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים (צילום: צילום פרטי)

כזכור, בן גביר הקים את לשכתו בבית משפחה שהוצת במהלך סוף השבוע, כמחאה על אוזלת ידה של המשטרה בטיפול בתלונה. בתגובה לכניסתו לשכונה, חמאס הגיב באיום: "המעשים הללו עלולים לגרום לפיצוץ, פלסטין תעלה באש". כמו כן, הארגון פנה למצרים באזהרה: "הכיבוש משחק באש". בתוך כך, ישנן קריאות בציבור הפלסטיני לצאת ולהתעמת עם המתנחלים בשכונת שייח' ג'ראח.

אמש פרצו עימותים אלימים במקום, במהלכם המשטרה עצרה לחקירה 12 חשודים במעורבות באירועי הפרסת סדר ציבורי ואלימות. על פי החשד, שניים מהחשודים ריססו גז פלפל על עוברים ושבים בשכונה, כאשר חשודים נוספים נעצרו בחשד להשלכת אבנים ובקבוקים. כמו כן, במהלך פעילות הכוחות במקום התלקח עימות בין הצדדים, במהלכו התעלף חבר הכנסת ופונה לבית החולים להמשך קבלת טיפול רפואי.