נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, ביצע אתמול מחווה מרגשת עבור שרת האנרגיה, קארין אלהררר, בכנס מדינות צפון אפריקה והמזרח התיכון בקהיר, כאשר צה את האולם מצד לצד על מנת להגיע לאלהרר, בירך אותה באנגלית על הגעתה וציין שהוא מקווה שתגיע יותר לבירת מצרים. הבוקר (שלישי) שוחחה אלהרר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

"האמת שמאוד הופתעתי, הגעתי ממש כמה דקות קודם ואז הייתה כניסת הנשיא. הוא הגיע לאזור המקום שלו ופתאום ראיתי שהוא מתקדם לעברי. היו לידי השר האמירתי והירדני. אני בקשרים מאוד טובים עם שר האנרגיה המצרי, יש לנו קשרי עבודה מעולים ובאמת המצרים מאוד מאוד משתדלים שנגיע ותהיה קבלת פנים", פתחה אלהרר את דבריה. 

בהמשך סיפרה מה אמר לה א-סיסי בשיחתם: "הוא מאוד שמח שהגעתי, ושהוא מאוד מקווה שזו תהיה מסורת שאני אגיע לכנס כל שנה. צריך להבין, מדובר בכנס של משק האנרגיה, גס ונפט, זה כנס שמתקיים כבר חמש שנים וזו פעם ראשונה שיש נציגות ישראלית. זה מדבר מאוד מבורך. לא פגשתי אותו בעבר, זו הייתה הפעם הראשונה והוא היה מאוד לבבי ונחמד. גם השר המצרי מקסים. בשנה האחרונה הצלחנו לבסס קשרים מאוד מאוד טובים גם עם השרים האמרתים הרלוונטיים". 

בהמשך נשאלה האם מדובר בעקיצה של א-סיסי לבריטים, זכר לתקרית בוועידת גלזגו בה נשארה אלהרר מחוץ לאולם מכיוון שזה לא היה מונגש, והשיבה: "לא חשבתי על זה בכלל. אני חייבת להודות. אני באמת יודעת שהקשרים עם מצריים מאוד מתחממים, ויש לנו גם אינטרסים משותפים. בסופו של דבר זאת הייתה מחווה מאוד יפה".

"בסופו של דבר, משק האנרגיה הישראלי הוא באמת גשר ליצירת קשרים עם מדינות האזור. נושא הגז אבל לא רק גם הפאנלים הסולריים ואנרגיות מתחדשות, יש פורומים שמגיעים אליהם כל כמה חודשים ואני חושבת שיש בזה דבר שהוא מאוד מאוד יפה. גם בפעם הקודמת, כשביקרתי במצריים, הייתה קבלת פנים מעולה. השרים פשוט יצאו מגדרם", הוסיפה אלהרר. 

"אנחנו מייצאים גז בקצב טוב מאוד, גם לירדן וגם למצרים. מה הם עושים והאם זה הגז שלנו או לא? אין לנו שליטה על הדבר הזה. אם זה כמובן מייצב את האזור אז זה מצויין, אבל אנחנו לא מוכרים גז ללבנון. בסופו של דבר, מצרים גם מפיקה גז בעצמה. אף אחד לא יודע להבדיל במולקולות מה שלנו ומה שלהם. אנחנו מוכרים בקצב טוב למצרים וירדן, מה קורה עם זה הלאה? זה לא בשליטה שלנו. אני אומרת שבסופו של דבר לנו יש אינטרס לשיתוף פעולה שהוא בעיניי אסטרטגי עם מצרים, זו מדינה שהיא חשובה באזור. אני לא מספקת אנרגיה לאויבים שלנו, אתה לא באמת יודע", המשיכה.

לבסוף נשאלה על התגובות שקיבלה מאז אתמול: "מאוד הופתעתי, בהתחלה לא חשבתי זה צולם בכלל. למצרים היה חשוב להוציא את זה החוצה, זו הפקה של הכנס והם הוציאו את זה. זה סופר מרגש. זו גאווה גדולה להיות ישראלית ברגעים האלו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm