הקבינט הכלכלי של הממשלה דן היום (שלישי) על הקמת בית חולים חדש בבאר שבע. הדיון, שהחל בצורה רגועה, התלהט במהרה, לאחר שראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ, תקף את הממשלה. "אני אדם מאוד ממלכתי, אבל אני מאוד כאוב וכעוס. עד שיוקם בית החולים יקום פה דור חדש, בדואים, יהודים, לא ממלכתי כמונו חלילה שיעשה פה מרי אזרחי, עלול להיות פה מרי אזרחי ואתם (הממשלה) לא מקשיבים לדברים. כשאנשים לא מקבלים תור לניתוח, הממשלה צריכה להחליט", אמר.

על כך השיב לו בתקיפות שר האוצר אביגדור ליברמן: "רוביק, החלק האחרון לא מתאים לשולחן הזה, כאן מקבלים החלטות, בשבחו של שר הבריאות אני אגיד שהיה שותף נאמן להחלטה לתקצב מיד בתי חולים חדשים בצפון ובדרום. אני לא יודע לתקן את כל העוולות בשמונה חודשים."

"צריכים להגיע בתוך 30 יום להביא לממשלה לאישור הקמת בית החולים נוסף בבאר שבע, כולל מיון", הפציר שר הבריאות ניצן הורביץ: "החלטת הממשלה שקבעה את זה הייתה ב-2014 וכלום לא קרה. אנחנו חייבים עוד בית חולים בנגב".

לאחר מכן שאלה שרת הפנים, איילת שקד, על היתכנות מיקומים נוספים של בתי חולים באזור המרכז, ושר האוצר השיב: "יש עוד אבל כרגע אנחנו מדברים על אחד באזור באר שבע, אנחנו יוצאים למכרזים, בצפון זה בקריית אתא, ואזכיר לך שההחלטה על בית החולים שם התקבלה ב-2010, ובאר שבע ב-2014. לשניהם לא הקציבו שקל. מבחינת המיקומים זה מצוין, וראשי הערים רוצים את זה".