שר האוצר, אביגדור ליברמן, פרסם כי בכוונתו לשלב חרדים בשוק העבודה והותקף על ידי חברי כנסת מהמגזר. ברקע הדברים התארחה ח"כ אלינה ברדץ'-יאלוב (ישראל ביתנו) היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM, ותקפה את הקריאות נגד יו"ר מפלגתה: "אני הוצאתי את המילה "אנטישמי" מהלקסיקון שלי. כל מי שמשתמש במילה הזאת לא מבין את המשמעות ולא קרא ספרי היסטוריה".

"אנחנו שומעים את המילה 'אנטישמי' כלפי שר האוצר אביגדור ליברמן וזה פשוט חוסר הבנה של מה שקורה במגזר החרדי, וחוסר הרצון של העסקנים החרדים להוציא את המגזר החרדי ממעגל העוני", אמרה חברת הכנסת בפתח הריאיון.

חברי הכנסת מישראל ביתנו יחד עם עידית סילמן במליאה (צילום: ללא קרדיט)
חברי הכנסת מישראל ביתנו יחד עם עידית סילמן במליאה (צילום: ללא קרדיט)

לאחר מכן התנערה ח"כ ברדץ'-יאלוב מהטענות לשנאת חרדים מצד מפלגתה: "למה השיח תמיד מגיע לשנאה? למה זה אף פעם לא מגיע לזה שאנחנו מנסים להוציא את החרדים ממעגל העוני? אני גרה באשדוד, אני רואה בדיוק מה קורה באזורים חרדיים, ואני יכולה להגיד לכם, המצב שם לא בדיוק כפי שהייתי רוצה לראות את אזרחי מדינת ישראל". 

"בעולם המודרני כאשר אתה לא יודע מתמטיקה ולא יודע מחשבים אתה מגיע למשכורת נמוכה, אפילו אם אתה מאוד רוצה לעבוד", טענה והוסיפה: "אני זוכרת כתבה באחד מכלי התקשורת על חרדי שהחליט שהוא רוצה להיות רופא. הוא מגיע ללימודים ואין לו את כל הבסיס והוא לא יכול להתקדם והיה לו נורא קשה. כל זה נבע רק מזה שמנעו ממנו את לימודי הליבה". 

על פי דיווח בחדשות 12, שר הדתות, מתן כהנא (ימינה) הציע כי יהיו נישואים אזרחיים בקונסוליות בארץ, תמורת ביטול סעיף הנכד בחוק השבות. על הצעה זו אמרה חברת הכנסת: "אני יכולה להגיד שזה לא יקרה. נישואים אזרחיים זה משהו בגדר חובה. יש כרגע נתונים של כמה מאות אלפי אזרחים ישראלים שלא יכולים להתחתן".

"חוק השבות חוקק ב-1950. 20 שנה לאחר מכן היה תיקון מספר 2, ששם באמת דובר על אותו סעיף הנכד המפורסם, שהסביר שבעצם מי שיכול לעלות לארץ זה גם יהודי, גם בן של יהודי, גם נכד של יהודי ובני הזוג שלהם. ובסופו של דבר מי שהביא את זה, זו הייתה מפד"ל ההיסטורית. כרגע לאור הנתונים והמצב יצא מכתב לראשי הסיעות ושם ידובר על זה שצריך למצוא פתרון לנושא של נישואים אזרחיים, לא כחלק מהדיל, אלא כפתרון לכל אותם אזרחים ששירתו בצבא וכרגע לא יכולים להתחתן", סיכמה.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM