נשיא המדינה יצחק הרצוג ספג היום (שלישי) קריאות בוז וצרחות, בעקבות התייחסותו למוות של הפלסטיני עמאר אסעד, בכנס שערכה עיריית ירושלים לציון 40 שנה למותו של הרב צבי יהודה הכהן קוק ז"ל.

הקהל, שלא אהב את התייחסותו של הנשיא למותו של הפלסטיני לצד ההסבר כי "המוסר היהודי לא יכול להכיל זאת", ליווה את דברי הנשיא בקריאות "תתבייש לך". לעומת זאת, חלק מהקהל בחר לכבד את דבריו של הנשיא ולמחוא כפיים, לאחר שהנשיא הגיב לקריאות הבוז ואמר: "אני לא יכול להתעלם ממה שהיה פה לפני מספר דקות ואני אומר לכולם, צריף ללמוד להכיר ולאהוב את האחר כי כולנו נבראנו בצלם. זה יכול להיות גם הסבא שלנו".

שריקות הבוז החלו לאחר שאמר הנשיא: "מילותיו של הרב צבי יהודה תקפות ביתר-שאת גם היום. רק לפני ימים אחדים שמענו על מקרה טראגי, שבו עמר אסעד בן ה-80, מצא את מותו באירוע שצריך להיות תמרור אזהרה בפני כולנו. המוסר היהודי אינו יכול להכיל או להיות אדיש לכך. דבריו הנכוחים, הנוקבים, המדוייקים של הרב צבי יהודה מחייבים גם היום. "והיה מחניך קדוש", הוא ציווי יסוד שאל לנו לחרוג ממנו".

לאחר מכן, הנשיא הרצוג המשיך בנאומו וסיכם באומרו כי "מי ייתן שנמשיך ונצעד כולנו, לאורו של הלפיד הבוער שהרב צבי יהודה הצית לא רק בלב תלמידיו אלא גם בלב אלו שהיו רחוקים מדרכו. לפיד המחויבות למדינת ישראל ולממלכתיות הישראלית. לפיד האהבה לארץ ישראל ולתורת ישראל. לפיד המסירות לכלל ישראל, בארץ ובחוץ לארץ. לאורו נלך. יהי זכרו ברוך".