שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ביקר אתמול את סגנית שר הפנים לשעבר וחברת מפלגתו, פאינה קירשנבאום, המרצה עונש מאסר. בתה של פאינה, רנית קירשנבאום, שוחחה הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

"אנחנו מנסים לעשות הכול בשביל להבהיר שמה שאמא שלי קיבלה הוא לא מידתי, ולנסות להראות לציבור מי זאת אמא שלי, כי כמו שציירו אותה בתקשורת זו לא מי שהיא. לשלוח אישה בעשור השביעי בחיים שלה לעשר שנים זה לקחת לבן אדם את התקווה. אנו חיים בהרגשה כבדה, השיחות איתה הרבה פעמים מאוד כואבות. כשאתה שולח אדם לעשר שנים, בן 67, הוא מבין שהוא לא יצא בגיל שהוא יישאר לו הרבה מה לעשות בחייו, זה לקחת לבן אדם את התקווה. זה כואב הלב. בשיחות איתה היא אומרת לי אני לא יודעת כמה זמן אחזיק מעמד במצב נפשי ופיזי", פתחה קירשנבאום את דבריה.

"אמא שלי אישה מאוד חזקה אבל אני שומעת בקול ולפעמים במילה שהיא אומרת שקשה לה מאוד. קשה לה מאוד. זה לא מה שציפי רפאלי אמרה, שזו קייטנה. הפוך מזה. יש לזה מחיר מנטלי ופיזי לא פשוט. אנשי השב"ס משתדלים ובאמת מטפלים שם, אין לנו מילה אחת רעה להגיד עליהם. לפעמים כואבה הגב לעמוד את כל השעות האלה, לעבוד במטבח, זה לא פשוט בגילה. דרך אגב, לנשים יש רק כלא אחד ואין כלא של צווארון לבן לנשים, זה לא כמו כלא חרמון שכשבאתה מגיע לבקר אתה יושב עם האסירים ומחזיק ידיים, מתחבק או רואה אותם", הוסיפה.

"היא נמצאת באגף שהוא נקי מסמים וזונות, נקרא אגף סביון. יש רוצחות וכל השאר. יש להם טלוויזיה, היא כל הזמן בזה. כשטענו במשפט שלה, גם טענו לנושא האזנות שבגלל שיש חסינות, ברגע שח"כ עולה לשיחה אסור לתמלל ואסור להקשיב. צריך לנתק. פנינו לפרקליטות בבקשה שיבדקו את הנושא הזה בנושא של אמא שלי כי זה היה חלק מהטענות שלנו. גם ביקשנו, הרי אתה מסקר הרבה תיקים שנגמרים בעסקאות טיעון, נתקלת במשהו כזה? דומה לזה? אני שואלת אותך. נתקלת במשהו כזה?", המשיכה הבת בתיאורה.

בהמשך טענה רינת לענישה מפלה כלפי אמה: "אני יכולה רק להדליק את האור ולהראות לאנשים את העוול שנעשה. למה לנתניהו על 700 אלף ש' בעסקת טיעון נותנים לו עבודות שירות? אנחנו מבקשים, תנו לנו גם עסקת טיעון, משהו ראוי. אני לא יודעת להסביר את זה, אני רק יכולה לצעוק – תעשו איתנו צדק. אנחנו אחרי שבע שנים של חקירות, בתי משפט. אתה לא חי רגיל זה ממש לא חיים רגילים. עכשיו עוד 10 שנים כאלה? תנו לנו לסיים את החיים האלה ואת הפרשה הזאת. אני לא מכירה את הגופים האלה, זו הפעם הראשונה שאני נתקלת בהם. אני מאינה בצדק, חשבנו שהצדק יצא וזה לא קרה. תנו לנו משהו מידתי".

לאחר מכן נשאלה קירשנבאום האם יש לה ביקורת כלפי ליברמן, והשיבה: "לא, מה הקשר ליברמן? זה שניסו לצייר את הפרשה כפרשת ישראל ביתנו זה משהו אחד. הפרשה הייתה לסגור משהו לא ברור. אני אומרת שגם אם החליטו, גם אם בית המשפט החליט 570 אלף שקל. אני מבקשת, משהו שאפשר לחיות. אני לא יודעת איפה לצעוק איפה לדבר ואיפה לבקש. אננו שולחים מכתבים לפרקליטות תשבו איתנו, תתנו לנו משהו. הרי כולם יודעים שאמון הציבור בכל המוסדות האלה הוא בירידה. ערערנו לעליון ותאריך אין, אנחנו מחכים הרבה חודשים לתאריך לעליון. בין לבין אתה יכול לבקש עסקה. אתה יכול לבקש את זה. בואו נתקן את מה שקרה פה".

קירשנבאום השוותה בין המגעים לעסקת טיעון בין הפרקליטות לבין רה"מ לשעבר נתניהו, לבין חוסר הרצון בעסקת טיעון עם אמה: "נתניהו לא נשפט על טענות חמורות? לא יודעת, אנחנו קיבלנו כנראה דין שונה. לנו לא הציעו כזאת עסקה אף פעם. תנו לנו עסקה, משהו שהיא תוכל... לא עשר שנים, לא לקחת לה את התקווה. שהיא תוכל לדעת שהיא עוד מעט יוצאת".

"אמא שלי מהרגע שזה קרה התפטרה ואמרה אני הולכת להגן על חפותי היא לא נשארה בכיסא. צריך להכיר את אמא שלי, לא מעניין אותה הדברים האלה, היא עלתה לארץ עם המון ציונות, הקימה התיישבויות. הדברים האלה, מה שהיא נתפסת בתקשורת, זה לא הפרסונה. היא חשבה שהיא תתפטר, תגן על עצמה ותחזור לחיים הפרטיים שלה", הוסיפה.

עוד אמרה: "כולנו נחקרנו לא פעם ולא פעמיים. אין ספור פעמים. שבע שנים מאוד קשות של חקירות, של בתי משפט ועכשיו עוד 10 שנים. אין לי חוץ מלהתחנן לחיינו. לבקש שאם למישהו נשארה טיפה של אנושיות וחמלה זו לא מילה גסה, אני רוצה לחשוב שאנחנו חברה טובה והבסיס שלנו טוב. יש לנו המון טיעונים גם על זה, אבל זה מה שהם הכריעו. גם אם זה לא פעוט, עשר שנים? עשר שנים? אנשים רוצחים על הכביש לא יושבים 10 שנים, מתעללים בילדים, אונסים לא יושבים 10 שנים למה אישה בגיל 70 צריכה לשבת עשר שנים?".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm