נשיא המדינה יצחק הרצוג ספג קריאות בוז וצרחות, בעקבות התייחסותו למוות של הפלסטיני עמאר אסעד, בכנס שערכה עיריית ירושלים לציון 40 שנה למותו של הרב צבי יהודה הכהן קוק ז"ל. הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וגינה את הדברים. 

"היה מיותר כל העסק הזה. האולם היה מלא וגדוש במגוון גדול של אנשים, היה למעלה מ-3,000 איש במקום הזה. היו אנשים שהתנהגו לדעתי לא כמו שצריך", אמר. 

כשנשאל מה חשב על העובדה שהנשיא הזכיר את עמר אסעד במהלך נאומו, השיב: "זה לא שייך, בין אם זה היה המקום או לא. ככה לא מתנהגים. בעיני הנשיא זה קישור שלדעתו היה צריך להיות בערב הזה, אולי יש כאלה שחשבו אחרת אבל זה לא נוגע לעצם העניין. ככה לא מתנהגים. לא שורקים".

"אני לא השופט של הנשיא. אני חושב שההתנהגות של אותם אנשים מעטים שאני לא יודע מי הם, מה שהם צעקו זה לא החינוך שלנו או הדרך גם אם אתה חולק על אדם – לא בצורה כזאת", הוסיף.

על השאלה האם הוא מרגיש כישלון בחינוך השיב: "אני מרגיש כישלון בחינוך העיתונאים שמנסים בכל דבר לעשות משהו שהוא כישלון בחינוך, שיש תגובה של אנשים כאלה. אל תהפוך את זה לכישלון חינוכי לא יודע מי הם האנשים ואיפה הם למדו".

לטענתו, לא מדובר באנשים שקשורים לישיבת מרכז הרב, "בישיבה שלנו לא עשו ולא עושים דברים כאלה. אני בטוח שזה לא אנשים ממרכז הרב כי זה לא החינוך".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm