מנכ"ל משרד החוץ לעניינים אסטרטגיים יהושע (יוש) זרקא ביקר בווינה, וקיים פגישות עם כמה מנציגי המעצמות שמשתתפות בשיחות על החזרה להסכם הגרעין עם איראן ועם מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א).

איראן תקפה את ביקורו של זרקא ואת הסכמתם של הנציג הרוסי דימיטרי אוליאנוב ושל מנכ"ל סבא"א רפאל גרוסי להיפגש איתו. "הנוכחות הגלויה והבלתי צפויה של הציונים בווינה היא ללא ספק גורם מעכב בהתקדמות במשא ומתן על הגרעין בתנאים הרגישים הנוכחיים. מטרתם של נציגי המשטר הציוני היא להרוס", נכתב בסוכנות הידיעות נור ניוז, המזוהה עם המועצה לביטחון לאומי של איראן.

במסגרת טיוטת ההסכם שעל השולחן בווינה, רוסיה אמורה לשמש כערבה למילוי ההתחייבויות הגרעיניות על ידי איראן ולקבל לידיה את האורניום המועשר החורג מן ההסכם. ההתייעצויות סביב ההסכם עלו לאחרונה דרג והן מתקיימות גם בשיחות טלפון בין שרי החוץ. שרת החוץ הבריטית אליזבת טראס אמרה בשיחה עם עמיתה האיראני אמיר עבדללוהיאן כי "הגיע הזמן להחלטות סופיות בשיחות הגרעין".

עבדללוהיאן, ששוחח גם עם שר החוץ האירופי ג'וזף בורל, הבהיר מצדו כי איראן לא תיסוג מהקווים האדומים שלה, שלפיו הם "מבוססים על ההיגיון והמציאות". לדבריו, ה"השתעשעות הנמשכת" עם לשון מסמך ההסכם והיעדר רצון אמיתי להגיע להסכם טוב ואמין בווינה מצד המערב הם שהובילו ל"התמשכותם שלא לצורך של המגעים".

נושא שיחות הגרעין יעלה היום גם בשיחת נשיא צרפת עמנואל מקרון עם נשיא סין שי ג'ין פינג לאחר שדן בו בעבר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.