שר הבינוי והשיכון זאב אלקין ענה היום (רביעי) בשם הממשלה להצעת החוק של חברי הכנסת אלכס קושניר ובצלאל סמוטריץ', שביקשו לשנות את חוק המכר, על מנת שלא יהיה מוצמד למדד תשומות הבנייה. בדבריו, אלקין טען כי "אני שומע שתלונות ואיומים מקבלנים, שהתיקון יביא לעליית מחירים. זה לא עושה רושם, ברור לכולנו שעם או בלי חוק, הם יעלו את מחירי הדירות כל עוד הם יכולים".

השר פתח את דבריו ואמר: "מאז כניסתי למשרד הבינוי והשיכון אנו עמלים על תיקונים לחוק המכר. ששינוי מדד תשומות הבנייה הוא מרכיב מרכזי בתיקונים כמו גם תיקון בנושא עיצומים כספיים על קבלנים שמאחרים במסירת הדירות ותיקונים נוספים. אבל, כשנולדה היוזמה של חברי הכנסת קושניר וסמוטריץ לקדם את הנושא הזה עוד לפני שאנו משנים את כל החבילה, חשבתי שזה נכון. תחילת קידום החקיקה הוא חשוב וזאת כדי לתת לוועדה לקדם את החוק ולהביא רעיונות ליישום ואז להוסיף אותו להצעת החוק הממשלתית הכוללת".

"אני רוצה לציין שעצם זה שהתיקון מגיע  מהקואליציה והאופוזיציה הוא מצוין כי נכונו לנו עוד אי אילו ניסיונות לחץ כדי למנוע קידום החוק , אבל יחד, יהיה יותר קל.אנו נתמוך בהעברת החוק בהצעה טרומית בשני תנאים . המשך הליכי החקיקה ימשכו בהתאם להנחיות משרד הבינוי והשיכון ושנית, לחכות עם המשך החקיקה עד להגשת הצעת תיקוני חוק המכר הכוללים הממשלתית שאליו יצטרף חוק תיקון תשומות המדד של חברי הכנסת קושניר וסמוטריץ", סיכם אלקין.

חברי הכנסת קושניר וסמוטריץ הסכימו לתנאיו של השר אלקין והחוק עבר בקריאה טרומית פה אחד. לאחר העברת החוק בקריאה טרומית, חבר הכנסת ולדימיר בליאק, שלקח חלק בהגשת החוק גם הוא, צייץ כי "התיקון צפוי להוזיל את מחירי הדירות החדשות ב-3%-2% לפחות במיידי. נעשה את המיטב לאשר את ההצעה בקריאות הבאות בהקדם".