בצל החשש מפני הסלמה: גורמים במשרד החוץ קראו אתמול פעם נוספת לאזרחים ישראלים לשוב ארצה מאוקראינה. "חלון הזמנים הצטמצם, צאו מהמדינה", כך הזהירו.

בצל החש מפלישת רוסיה: בנט קורא לישראלים לחזור במיידי מאוקראינה

על פי הערכות, ישנם כעשרת אלפים אזרחים ישראלים שנותרו באוקראינה, כאשר עד כה שבו כ-3,100 בלבד. גורמים במשרד החוץ הביעו דאגה לאור השאננות מצדם של אלו שטרם שבו ארצה, והדגישו כי לא חל שינוי לגבי האינדיקציות להסלמה באזור. 

בנוסף, כחלק מהמאמץ לסייע לאזרחים הנמצאים באוקראינה, הוקם "משרד" נוסף בעיר לבוב, שיאפשר לאזרחים ישראלים להסתייע בו על מנת לשוב ארצה, ואף ישמש כתחליף אפשרי לשגרירות הישראלית בקייב, במידה וזו תיאלץ להתפנות. זאת במקביל לתגבור השגרירות בקייב. כמו כן, משרד החוץ הגיע להסכם עם שבע אוניברסיטאות במדינה, אשר קיבלו את פניית השגרירות ואישרו לסטודנטים לעבור ללמידה מרחוק.

תמונת לוויין מציגה רכבת עמוסה כוחות שריון על בקרונות שטוחים העוברים בתחנת רכבת בילניה, רוסיה (צילום: Maxar Technologies/Handout via REUTERS)
תמונת לוויין מציגה רכבת עמוסה כוחות שריון על בקרונות שטוחים העוברים בתחנת רכבת בילניה, רוסיה (צילום: Maxar Technologies/Handout via REUTERS)

בתוך כך, מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, התריע כי רוסיה מקרבת יחידות צבא לגבולה של אוקראינה וכי ארצו לא ראתה עד כה כל נסיגה של הכוחות הרוסיים מהאזור. "יש את מה שרוסיה אומרת, ויש את מה שרוסיה עושה. לא ראינו שום נסיגה של כוחותיה", אמר בלינקן בראיון לרשת MSNBC. 

גם המזכיר הכללי של נאט"ו, ינס סטולטנברג, הבהיר כי ישנן תמונות לווין המוכיחות את "כישלונה" של רוסיה בהסגת כוחותיה מגבולות אוקראינה. "המודיעין שלנו אושר עם מקורות נוספים, באמצעות שימוש בלוויינים מסחריים", אמר במהלך פגישה עם שרי ההגנה של הארגון, במטה בבריסל.

במקביל, הכחיש שגריר רוסיה באיחוד האירופי, ולדימיר צ'יז'וב, דיווחים על תוכניות לתקוף את אוקראינה בחודש הקרוב, וציין כי מלחמות באירופה "כמעט ולא מתחילות ביום רביעי".