משרד הבריאות אישר הערב (רביעי) שורת הקלות בהגבלות הקורונה, וביניהן ביטול חובת הבידוד לישראלים לא-מחוסנים ששבים מחו"ל. עוד אישר המשרד בדיון שקיים הערב בהשתתפות שר הבריאות ניצן הורוביץ כי תבוטל הבדיקה לפני טיסות חזרה לישראל, והשבים יחוייבו רק בבדיקה עם נחיתתם בנתב"ג. ההחלטות כפופות לאישור הממשלה, שתדון בהן בימים הקרובים.

כמו כן, ילדים זרים עד גיל 12 המלווים בהורים מחוסנים יורשו להיכנס לארץ, תוך חיוב בבידוד עד קבלת תוצאה שלילית מהבדיקה בנתב"ג. זרים מעל גיל 12 שאינם מחוסנים לא יורשו להיכנס לישראל. מעבר לכך, לא תדרש הצגת תו ירוק באירועים, אולם חובת עטיית המסיכות לא תשונה.

בעקבות הדעיכה בתחלואת הקורונה השרים צפויים לקבל בימים הקרובים החלטה האם לבטל את ההגבלות שהוטלו בזמן התפרצות האומיקרון. בתחום התיירות, מתגבש מתווה שיקל על ילדים שאינם מחוסנים להיכנס לארץ. תחום החינוך יפעל באופן המונהג כיום ולאחר דעיכה נוספת בתחלואה העניין ייבחן מחדש.

כמו כן, ב-1 במרץ יתבטל התו הירוק בכנסים ובאירועים. זאת לאחר שרוב המומחים סברו כי אין טעם להמשיך המתכונת הנוכחית. השבוע אמר מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש כי התו הירוק פחות יעיל בעת הזאת, "ואנחנו תמיד אמרנו ואני גם אומר עכשיו - לא הסתכלנו עליו ככלי לעידוד התחסנות, אלא ככלי למניעת תחלואה". לדבריו של אש, בעוד כשבועיים עשרות אלפי חיסונים ייזרקו לפח בעקבות תוקפם, "וזאת ההזדמנות לקרוא לאנשים לבוא ולהתחסן. החיסון יעיל גם במניעת תחלואה ובוודאי במניעת תחלואה קשה".