פרשת NSO: צוות מררי בראשות המשנה ליועצת המשפטית לממשלה עמית מררי, בו חברים נציגי שב"כ והמוסד, הוקם בשבוע האחרון על מנת לנסות ולבחון האם נמצאו פגמים בהתנהלות המשטרה בשימוש בתוכנת פגסוס, כפי שטוען עיתון "כלכליסט". חדשות 12 דיווחו הערב (רביעי) כי הוועדה צפויה לקבוע שבכל הקשור למנכ"לי המשרדים הממשלתיים אמי פלמור, שי באב"ד, קרן טרנר, בנו של ראש הממשלה לשעבר אבנר נתניהו והעיתונאי אבירם אלעד, לא נעשה שימוש ברוגלה ואף לא בהאזנות סתר.

יחד עם זאת, בחדשות 12 מסרו כי ישנם שורה של חשודים בהם ראשי ערים ואנשי עסקים שבעניינם ידוע שנפתחו חקירות משטרה, שם צפוי הצוות למסור כי היו האזנות סתר שלא חרגו מהצו. זאת, למעט שמו של מומו פילבר שבעניינו אכן הייתה חריגה מהצו. בתוך כך, מסקנות הביניים שהצוות צפוי לדווח הן כי לא היו שימושים חריגים כפי שפורסם בעיתון "כלכליסט".

כאמור, תוצאות הבדיקה לעניין השימוש לכאורה בתוכנת רוגלה במסגרת תיקי האלפים, הוגשו היום לבית המשפט. במסגרת זו ערכה המשטרה בדיקה מקיפה ביחס לכ-1,500 טלפונים המשויכים לכ-200 גורמים המעורבים בתיקי האלפים ותיקים הקשורים אליהם. באשר לתיקי 1000 ו-2000 והתיקים הקשורים אליהם – בבדיקה התברר כי לא הוצאו צווים להאזנת סתר לתקשורת בין מחשבים ולא נעשה שימוש בתוכנות רוגלה ביחס למעורבים בתיקים. כמו כן, מבדיקתה של היחידה החוקרת ברשות ניירות ערך עולה כי לא עשתה מעולם שימוש במערכת טכנולוגית כזו, וכך גם בתיק זה.

במקרה של אלוביץ', ניסיון הפעלת המערכת בעקבות הצו לא צלח. לעומת זאת בעניינו של פילבר, המערכת הופעלה והניבה תוצרים למשך מעט יותר מיממה. בחינת כלל התוצרים מהאזנת סתר של פילבר לא הניבה כל חומר חקירה העשוי להיות רלוונטי לתיק.

על פי הבדיקה, בצד הפקת התוצרים בהתאם לצו, ביצעה המערכת פעולות מסוימות, הכוללות העתקה של רשימת אנשי הקשר והעתקה של מספר פריטי מידע נוספים שהיו אגורים בטלפון הסלולרי של פילבר, שלא פורטו במפורש בבקשה למתן צו. על פי הבדיקה, הפרטים הרלוונטיים שמורים במסד הנתונים של המערכת אך לא הועברו לעיון היחידה החוקרת.